problemer

Har du problemer med å logge inn?

Mangler du innhold på nettsiden, eller har du problemer med å få visning, eller logge inn? Dette skyldes sannsynligvis at du ikke har refreshet nettsiden din. Les her hvordan du kan fikse problemet!
Sverre Houmb
Hamar 16.01.2014 kl 14:00

Noen har visningsproblemer med nettsidene nå. Vi har oppdatert sidene våre og da leser ikke noen nettlesere den nye versjoner av siden, den tror den er inne på den gamle versjonen av siden som ligger lagret i din nettlesers minne. Derfor ser deet ut som det er feil på siden.

Dersom du ikke ser Logg inn-knappen på nettsiden, eller det er manglende innhold på nettsiden, og den ikke oppfører seg som forventet - hold inne Ctrl-knappen på ditt tastatur og trykk på F5 (i Windows 8, bruk Ctlr + R). Dersom dette ikke skulle hjelpe ber vi om at du sletter midlertidige internettfiler og informasjonskapsler i nettleseren din, se følgende fremgangsmåter for de mest vanlige nettlesere. Trykk her:  https://www.norsk-tipping.no/kundeservice/nettleser_cache

Internet Explorer 8 og 9
1) Lukk alle åpne Internet Explorer vinduer
2) Gå inn på kontrollpanelet i Windows ved å klikke på "Start" og "Kontrollpanel"
3) Velg "Alternativer for internett". Det er mulig du først må klikke på "Nettverk og Internett" for å finne dette alternativet
4) Klikk på "Slett...". Dette finner du midt på siden under overskriften "Leserlogg"
5) Her MÅ det være hake på "Midlertidige Internett-filer", "Informasjonskapsler (cookies)" og "Logg". Hvis det står haker på de andre punktene MÅ disse fjernes
6) Trykk "Slett" som du finner nederst og deretter "Ok" når den har jobbet seg ferdig
7) Åpne Internet Explorer igjen og prøv på nytt

Internet Explorer 10 og 11
1) Lukk alle åpne Internet Explorer vinduer
2) Gå inn på kontrollpanelet i Windows ved å klikke på "Start" og "Kontrollpanel"
3) Velg "Alternativer for internett". Det er mulig du først må klikke på "Nettverk og Internett" for å finne dette alternativet
4) Klikk på "Slett...". Dette finner du midt på siden under overskriften "Leserlogg"
5) Her MÅ det være hake på "Midlertidige Internett-filer og nettstedsfiler", "Informasjonskapsler og nettsteddata" og «Logg». Hvis det står haker på de andre punktene MÅ disse fjernes.
6) Trykk "Slett" som du finner nederst og deretter "Ok" når den har jobbet seg ferdig
7) Åpne Internet Explorer igjen og prøv på nytt

Google Chrome
1) Gå til en hvilken som helst annen nettside enn www.norsk-tipping.no
2) Klikk på ikonet med de tre strekene øverst til høyre på nettsiden (bak adressefeltet)
3) Velg "Verktøy", deretter "Tøm logg" til venstre
4) Velg tidenes morgen bak "Slett følgende elementer fra:" (øverst i bildet)
5) Endre avhukningene slik at det KUN er hake på "Slett informasjonskapsler og andre moduldata for nettsteder" og "Tøm bufferen"
6) Klikk på "Slett logg"
7) Når den har jobbet seg ferdig, lukk nettleseren og prøv på nytt

Firefox
1) Gå til en hvilken som helst annen nettside enn www.norsk-tipping.no
2) Klikk på Firefox* øverst til venstre på nettleser og hold pekeren over Historikk*
*Dersom du ikke finner dette må du klikke på "Historikk" på toppen av skjermen (dette finner du evt ved å trykke på "Alt"-knappen på tastaturet)
3) Velg «Slett nylig historikk»
4) Der vil du se en nedtrekksmeny, velg "Alt" fra denne menyen
5) Nedenfor skal det vises flere avhukningsbokser. Hvis du ikke ser dette må du først klikke på "Detaljer"
Sett hake på "Infokapsler" og "Hurtiglager for nettsider", andre haker bør fjernes
6) Klikk på «Slett nå»
7) Når den har jobbet seg ferdig, lukk nettleseren og prøv på nytt

Opera
1) Gå til hvilken som helst annen nettside enn www.norsk-tipping.no
2) Klikk på der det står "Opera" helt oppe i venstre hjørne
3) Klikk på "Flere verktøy" og "Slett surfedata"
4) Velg tidenes morgen bak "Fjern følgende oppføringer fra:" (øverst i bildet)
5) Sett hake foran "Slett infokapsler og andre nettsteddata" og "Tøm mellomlager"
6) Klikk på "Slett surfedata" nederst i bildet
7) Når den har jobbet seg ferdig, lukk nettleseren og prøv på nytt


Java-oppdatering

Det har i det siste også vært en Java-oppdatering. Dersom det er problemer med Java ber vi om at gammel Java-versjon avinstalleres via "Kontrollpanel» - "Programmer og funksjoner" / "Programmer» og «Programmer og funksjoner". Høyreklikk på "Java" og velg "Avinstaller". Ny Java-versjon lastes deretter ned herfra: http://www.java.com/en/download/chrome.jsp?locale=en (trykk på "Agree and Start Free Download" og følg veiledningen). Ta evt en restart av PC dersom fortsatt Java-problemer etter reinstalleringen.

Del denne artikkelen     Del på Facebook     Del på Twitter     Del på E-post

5
Hjelp
Chat