NYE RUTINER FOR IDENTIFISERING AV KUNDER UTEN SPILLERKORT
Frem til nå har kunder uten spillerkort kunne identifisere seg på Norsk Tipping terminal med kun fødselsnummer eller mobilnummer når de skal kjøpe spill.
I ny software fra og med 19.11.2025 må spillere uten spillerkort identifisere seg ved å angi mobilnummer + fødselsdato. Når kunden har tastet inn mobilnummer og fødselsdato på spillkortleseren vil kunden motta en SMS med en engangskode som deretter tastes inn på spillkortleseren for å være riktig identifisert.
Dette medfører at alle kunder må ha sitt mobilnummer registrert på sitt kundeforhold for å motta SMS med engangskode.
Dersom en kunde ikke har registrert sitt mobilnummer på sitt kundeforhold, må kunden kontakte Norsk Tippings kundesenter på tlf. 625 07770 eller gå inn på Norsk Tipping appen å registrere sitt mobilnummer.
Vi kan nok forvente oss noe økt bruk av erstatningskort, så det er viktig at dere kommisjonærer sikrer at dere har spillerkort tilgjengelig i butikken.
Dersom en kunde allerede har spillerkort tilgjengelig, vil det ikke bli endring. Kunden kan da når som helst mulig å sette inn sitt spillerkort, og trykke inn valgt PIN-kode for å bli identifisert.
Pengespillforskriften §4 krever at alle spill transaksjoner skal registreres opp mot hver enkelt spillers kundeforhold og kontrolleres opp mot de ansvarlighetstiltakene som gjelder for pengespillet. I henhold til i pengespilloven må Norsk Tipping sikre at det er riktig kunde som leverer spill for å unngå at eventuelle spill/premier blir registrert på feil spiller.








