Feilmeldinger

Feilkode 404

Hvis du får feilkode 404 når du klikker deg inn på "se på/endre dine kundeopplysninger" i Internet Explorer kan du prøve følgende:

Klikk på tannhjulet øverst i høyre hjørne i nettleseren, deretter velger du "Alternativer for Internett". Velg "Personvern" og "Avansert", sørg for at du har haket av for "Overstyr automatisk håndtering av informasjonskapsler" og "Godta" på både førsteparts- og tredjeparts informasjonskapsler:

Skjermbilde

 

Etter å ha gjort dette kan du forsøke å logge inn en gang til.

Du kan også prøve en annen type nettleser: Firefox eller Google Chrome.

31712 - Det oppsto en feil på serveren

Spillekortet du benytter er nylig utgått. Hvis du ikke har et gyldig spillekort kan du få utstedt nytt spillerkort hos en av våre tippekommisjonærer i butikk/kiosk, dette er da klar til bruk med en gang.

Du trenger ikke et spillerkort for å spille på Norsk-Tipping.no, for informasjon om våre innloggingsalternativer klikk her.

Hvis du ikke har spillerkort og allikevel får denne feilmeldingen kan det hjelpe å slette filer i nettleseren du bruker, veiledning på hvordan du gjør dette finner du her.

Feilkode 31405 (E-03) eller 31406 (E-04)

Vi har støtte for Mac OSX fra versjon 10.6 (Leopard) og nyere. For å få logget inn med spillerkort og kortleser må du følge anvisningene nedenfor:

  1. Klikk på linken nedenfor for å laste ned det nødvendige. Denne filen må åpnes og man må deretter følge anvisningene som vist på skjermen:
    http://www.buypass.no/_attachment/6790/binary/2542?download=true
  2. Når installasjonen er ferdig, må maskinen startes på nytt.
  3. Gå nå inn på www.norsk-tipping.no og klikk på "Logg inn" for å benytte nettløsningen vår.

* Ved bruk av Safari som nettleser, må man oppdatere til versjon 5.1 eller nyere.

Dersom du får en feilmelding ved innlogging, må vi vite nøyaktig hva feilmelding sier, hvilken type nettleser du benytter og hvilken modell av kortleseren du har (eks: Cardman xxxx).

Feilkode 31503 - Feil ved lesing av spillerkort

Denne løsningen gjelder kun for Windows

For å kontrollere om det er spillerkortet eller kortleseren det er noe feil med kan du ta en smartkorttest. Dette programmet vil fortelle oss hva som er årsaken og dermed hvordan man kan få løst problemet.

Ta en smartkorttest ved å klikke på følgende*:

Start – Alle Programmer – Buypass - Smartkorttest - Test

*Windows 8: høyreklikk på Startsiden, velg "Alle apper" nede i høyre hjørne, klikk på "Smartkorttest" som du finner under Buypass og deretter på "Test".

Dersom du ikke har installert smartkorttesten fra før kan du laste den ned fra denne siden:
http://www.buypass.no/privat/kundeservice/nedlasting/smartkorttest-for-windows (klikk på "Smartkorttest for Windows" som du finner under "Relaterte filer" midt på siden).

Når testen feiler vil det lyse rødt på/foran ett av punktene.

Hvilket punkt lyser det rødt på/foran? (f eks "Start av smartkortkommunikasjon", "Finne installerte kortlesere")

I tillegg må vi vite følgende:

- Hvilken type kortleser har du? (modellnummer står på undersiden, evt farge på ledningen (svart eller grå/sølvgrå))

- Hvilken type nettleser benytter du? (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari eller Opera)

- Hvilket operativsystem benytter du? (Windows 10, Windows 8, Windows 7, Vista, XP/Mac OSX/Linux)

Feilkode 007121 - Spillekortet du benytter er nylig utgått

Hvis du ikke har et gyldig spillekort kan du få utstedt nytt spillerkort hos en av våre tippekommisjonærer i butikk/kiosk, dette er da klart for bruk med en gang. Du trenger ikke spillerkort for å logge deg inn og spille på Norsk-Tipping.no, informasjon om andre påloggingsmuligheter finner du her.

Vi kan også bestille nytt spillerkort for deg, ta kontakt med Kundeservice på tlf. 625 07770, chat eller e-post. Dersom vi bestiller vil du først motta et Spillerkort i posten, ett par dager senere vil du få tilsendt PIN-koden. PIN-koden kan endres i etterkant dersom det er ønskelig. Spillerkortet er gratis, uavhengig om det utstedes hos kommisjonær eller du får det tilsendt.

Feilkode 007032 - Ugyldig spillekort, kort kan være utgått

Denne meldingen kan komme opp bla. når kupongen ble levert på et nylig utgått eller avsluttet spillekort, med andre ord ikke er lenger gyldig kort. Løsning på dette er å trykke på Vis og Rediger Ny, slik at du får valgt riktig kort nr / aktivt kort nr.