Koder og passord

Jeg har blokkert, glemt eller ønsker å endre PIN-kode. Hva gjør jeg?

Hvis du har kodebrevet ditt med PUK-koden din, kan du bruke denne til å lage ny/avblokkere PIN-kode.

NB! Sørg for at spillerkortet står i kortleseren.

Klikk på "Endre pin" på knappen under. Velg deretter "Avblokkere PIN-kode" hvis koden er blokkert, eller "Endre PIN-kode" om du ønsker å endre kode. Du legger inn PUK-kode din (8 sifre) for å avblokkere, du lager deretter en ny valgfri PIN-kode. PIN-koden er klar til bruk med en gang.

Hvis du ikke har PUK-koden må du bestille deg en ny. Dette gjøres ved å klikke på "Bestille PUK-kode" som du finner på samme sted som beskrevet ovenfor. Du vil få PUK-koden tilsendt til din registrerte adresse, dette tar 2-3 virkedager.

Hvis du ikke har kortleser kan du ta med spillekort og mobilen din til en av våre kommisjonærer så får du laget deg ny kode der.

Du kan logge inn med SMS eller app om du ønsker det, mer info her.

Jeg har glemt brukernavn, hva gjør jeg?

Du trenger ikke bruke et brukernavn for å logge inn på Norsk-Tipping.no, hvis du er vant med å bruke denne innloggingsmetoden fra tidligere klikker du på Logg inn - velg SMS - klikk så på "Jeg har passord". Du fyller deretter inn fødsels og personnummeret ditt (11 siffer) og passordet ditt for å logge inn.

Jeg har glemt passord for innlogging med Brukernavn, hva gjør jeg?

Vi tilbyr nå Bank ID for endring av passord!

Klikk på Logg inn - under SMS innloggingen står det Jeg har passord litt lenger ned:

jeg har passord

Etter å ha klikket på Jeg har passord, velg "Glemt/mangler passord".

I neste boks fyller du inn fødsels og personnummeret ditt, velg så Neste.

Du kommer nå til identifisering ved hjelp av Bank ID. Du velger selv om du ønsker Bank ID ved hjelp av engangskode eller Bank ID på mobil. Fremgangsmåten er den samme som hos andre nettsteder som bruker Bank ID.

Etter identifisering kan du registrere ditt nye passord (OBS! Må være minst 8 tegn). Når du får bekreftelse på at oppdateringen er OK kan du logge inn på nettsiden.

Har du ikke Bank ID kan du aktivere og logge deg inn med App (se info her), eller kontakt kundeservice på chat, e-post eller tlf. 07770.