Kundeforhold og spillerkort

Ofte stilte spørsmål

Hvordan kommer jeg i gang for å spille på norsk-tipping.no?

Som kunde hos Norsk Tipping kan du enkelt levere spill og sjekke premier og resultater på mobil, nettbrett og pc.

For å kunne registrere deg som nettbruker trenger du en mobiltelefon, bankkort og Bank ID (eller det du identifiserer deg med i nettbanken).

Dersom du har spillerkort fra kommisjonær vil dette automatisk knyttes til din nettbruker.

Man må være over 18 år og kunde hos Norsk Tipping for å spille på nett. 

 

Hvordan laster jeg ned og aktiverer Norsk Tipping appen for iPhone?

Videoen viser hvordan du enkelt kan laste ned og aktivere appen for din iPhone.

Vanskeligheter med å se teksten? Klikk på teksten i videoen "Hvordan aktivere og laste ned Norsk Tipping app - iPhone" eller les mer om å aktivere fullscreen i nettleseren. Du kan evt. klikke på YouTube logoen til høyre i videoen, du videresendes til Youtube og kan se videoen i fullskjerm!

Hvordan laster jeg ned Norsk Tipping app for min Android tlf?

Som kunde hos Norsk Tipping kan du enkelt levere spill og sjekke premier og resultater på mobil. Gå inn på www.norsk-tipping.no via din Android tlf. Velg deretter de tre strekene øverst til høyre - velg "slik spiller du". Bla nedover til "Androidapp", velg "klikk her" og "last ned". Du kan også sende kodeord SPILL til 1960 for å laste ned appen, eller du kan spille via nettleseren på din mobil om det er ønskelig.

Norsk Tipping-appen som ligger i Google Play er kun en resultat app.

 

Hvordan får jeg annullert spill jeg akkurat har kjøpt?

Som kunde hos Norsk Tipping har du anledning til å annullere spill samme dag det er registrert hos Norsk Tipping. Ved annullering av spill må du ta kontakt med Kundeservice og oppgi tilstrekkelig informasjon om spillet du ønsker å annullere. Kundeservice har ikke anledning til å annullere dersom:

  1. Innleveringsfristen er utløpt
  2. Annulleringen ikke lar seg registrere i Norsk Tippings sentrale dataanlegg
  3. Kundeservice ikke har teknisk tilgang til nødvendige systemer
  4. Spilleren eller spillet ikke kan identifiseres på tilstrekkelig måte
  5. Hvis det er spill på faste odds og  andeler i andelslag hvor det har gått mer enn 15 minutter etter spillet er registrert
  6. Spillet er levert på Liveoddsen

Når annulleringen er gjennomført er ikke spillkvitteringen gyldig lenger og pengene tilbakeføres til kundens spillerkonto.

Hvorfor er det registrert et ukjent spillerkortnummer på meg?

Som nettspiller får man et elektronisk spillerkort, dette er ikke et fysisk spillerkort på samme måte som det vi sender til deg eller det du får hos en kommisjonær. Dette "spillerkortet" har ubegrenset levetid, og det hjelper deg blant annet hvis det fysiske spillerkortet ditt er utgått, du får da fremdeles levert spill pga. at det elektroniske spillerkortet ditt er gyldig. Det elektroniske spillerkortet har større funksjon for de av kundene våre som kun leverer spill på web og mobil.

Man kan også velge om man vil levere Joker med det elektroniske kortet sitt eller det fysiske kortet. Se etter "Velg spillerkort" knappen når du er inne på Joker siden (må være innlogget for denne funksjonen):

spillerkort

 

Jeg har blokkert, glemt eller ønsker å endre PIN-kode. Hva gjør jeg?

Hvis du har kodebrevet ditt med PUK-koden din, kan du bruke denne til å lage ny/avblokkere PIN-kode.

NB! Sørg for at spillerkortet står i kortleseren.

Klikk på "Endre pin" på knappen under. Velg deretter "Avblokkere PIN-kode" hvis koden er blokkert, eller "Endre PIN-kode" om du ønsker å endre kode. Du legger inn PUK-kode din (8 sifre) for å avblokkere, du lager deretter en ny valgfri PIN-kode. PIN-koden er klar til bruk med en gang.

Hvis du ikke har PUK-koden må du bestille deg en ny. Dette gjøres ved å klikke på "Bestille PUK-kode" som du finner på samme sted som beskrevet ovenfor. Du vil få PUK-koden tilsendt til din registrerte adresse, dette tar 2-3 virkedager.

Hvis du ikke har kortleser kan du ta med spillekort og mobilen din til en av våre kommisjonærer så får du laget deg ny kode der.

Du kan logge inn med SMS eller app om du ønsker det, mer info her.

Hvordan endrer jeg mitt registrerte mobilnummer?

Vi tilbyr Bank ID for endring av mobilnummer:

Gå inn på Kundeservice sidene våre, der finner du en boks hvor det står "Endre mobilnummer?".

Etter å ha valgt Endre her følger du stegene for å komme til Bank ID (du velger selv om du ønsker Bank ID på mobil eller Bank ID ved hjelp av engangskode). Når denne prosessen er gjennomført får du registrert nytt mobilnummer.

Du kan endre mobilnummer ved å ta med deg spillekortet ditt til en av våre kommisjonærer, eller du kan logge deg inn på norsk-tipping.no (PC) ved hjelp av en kortleser. Du kan også endre mobilnummer ved å kontakte kundeservice på chat, e-post eller tlf.

Hvordan endrer jeg mitt registrerte kontonummer?

Premier over 10.000 kr overføres automatisk til ditt registrerte kontonummer, derfor er det viktig at kontonummeret til enhver tid er oppdatert. Etter å ha logget inn klikker du på navnet ditt - "Mine opplysninger" - "Endre dine kundeopplysninger", når du er inne på "Min side" klikker du på Konti.

2017-02-06_13-27-13

OBS!:

  • Du har ikke anledning til å endre kontonummer hvis du er logget inn med engangskode på SMS
  • Kundeservice har ikke anledning til å endre kontonummer for deg

Når du har registrert et kontonummer kan du også tilbakeføre penger fra spillerkonto til bankkonto. Hvis du kun har registrert et betalingskort for å overføre penger til spillerkonto får du ikke tilbakeført penger.

Du kan også endre kontonummer ved å ta med spillerkortet ditt til en av våre kommisjonærer.