Kundeforhold og spillerkort

Ofte stilte spørsmål

Hvordan endrer jeg mitt registrerte kontonummer?

Premier over 10.000 kr overføres automatisk til ditt registrerte kontonummer, derfor er det viktig at kontonummeret til enhver tid er oppdatert. Etter å ha logget inn på nettsiden klikker du på navnet ditt og Min side. Deretter blar du ned på siden til du finner "Kontonummer for premieutbetaling", velg "Endre", du identifiserer deg på samme måte som når du logget inn. Endringen trer i kraft umiddelbart.

OBS! Kundeservice har ikke anledning til å endre kontonummer for deg

Når du har registrert et kontonummer kan du også tilbakeføre penger fra spillerkonto til bankkonto. Hvis du kun har registrert et betalingskort for å overføre penger til spillerkonto får du ikke tilbakeført penger.

Du kan også endre kontonummer ved å ta med spillerkortet ditt til en av våre kommisjonærer.

Nytt nr for SMS-tjenester: 60000

Vi erstatter i disse dager 2020 med nytt nummer: 60000. Alle SMS-tjenester du benytter deg av som tidligere kom fra 2020, vil du nå i stedet motta fra 60000. Dette er for eksempel premievarsling, resultatsjekk, saldosjekk, husk-tjenester ol.

SMS-tjenestene er fremdeles gratis!

Hvorfor mottar jeg ikke SMS-varsling lenger?

Hvis du har rød status i Playscan eller er utestengt fra ett eller flere spill, vil du ikke motta "Husk" eller "Utgått kupong" SMS fra Norsk Tipping sin varslingstjeneste selv om du har aktivert det. Dette er pga. Norsk Tippings ansvarlighetshensyn.

Hvordan kommer jeg i gang for å spille på norsk-tipping.no?

Som kunde hos Norsk Tipping kan du enkelt levere spill og sjekke premier og resultater på mobil, nettbrett og pc.

For å kunne registrere deg som nettbruker trenger du en mobiltelefon, bankkort og Bank ID (eller det du identifiserer deg med i nettbanken).

Dersom du har spillerkort fra kommisjonær vil dette automatisk knyttes til din nettbruker.

Man må være over 18 år og kunde hos Norsk Tipping for å spille på nett. 

 

Hvordan får jeg annullert spill jeg akkurat har kjøpt?

Som kunde hos Norsk Tipping har du anledning til å annullere spill samme dag det er registrert hos Norsk Tipping. Ved annullering av spill må du ta kontakt med Kundeservice og oppgi tilstrekkelig informasjon om spillet du ønsker å annullere. Kundeservice har ikke anledning til å annullere dersom:

  1. Innleveringsfristen er utløpt
  2. Annulleringen ikke lar seg registrere i Norsk Tippings sentrale dataanlegg
  3. Kundeservice ikke har teknisk tilgang til nødvendige systemer
  4. Spilleren eller spillet ikke kan identifiseres på tilstrekkelig måte
  5. Hvis det er spill på faste odds og  andeler i andelslag hvor det har gått mer enn 15 minutter etter spillet er registrert
  6. Spillet er levert på Liveoddsen

Når annulleringen er gjennomført er ikke spillkvitteringen gyldig lenger og pengene tilbakeføres til kundens spillerkonto.

Hvorfor er det registrert et ukjent spillerkortnummer på meg?

Som nettspiller hos Norsk Tipping får du et elektronisk spillerkort, dette er ikke et fysisk spillerkort som Norsk Tipping sender til deg eller det du får hos en kommisjonær. Dette elektroniske kortet (kan også kalles elektronisk ID) har ubegrenset levetid, det hjelper deg hvis det fysiske spillerkortet ditt er utgått - du får da fremdeles levert spill pga. at det elektroniske spillerkortet er gyldig.

I bunn og grunn har ikke det elektroniske spillerkortet noen betydning for deg som kunde, med mindre du spiller Joker. I Joker leveres tall basert på ditt aktive spillerkort. Se etter "Velg spillerkort" knappen når du er inne på Joker siden for å endre hvilket kort du skal levere jokertallene på (må være innlogget for denne funksjonen):

spillerkort

 

Jeg har blokkert, glemt eller ønsker å endre PIN-kode. Hva gjør jeg?

Hvis du har kodebrevet ditt med PUK-koden din, kan du bruke denne til å lage ny/avblokkere PIN-kode.

NB! Sørg for at spillerkortet står i kortleseren.

Klikk "Endre pin" på knappen under. Velg deretter "Avblokkere PIN-kode" hvis koden er blokkert, eller "Endre PIN-kode" om du ønsker å endre kode. Du legger inn PUK-kode din (8 sifre) for å avblokkere, du lager deretter en ny valgfri PIN-kode. PIN-koden er klar til bruk med en gang.

Hvis du ikke har PUK-koden må du bestille deg en ny. Dette gjøres ved å klikke på "Bestille PUK-kode" som du finner på samme sted som beskrevet ovenfor. Du vil få PUK-koden tilsendt til din registrerte adresse, dette tar 2-3 virkedager.

Hvis du ikke har kortleser kan du ta med spillekort og mobilen din til en av våre kommisjonærer så får du laget deg ny kode der.

Du kan logge inn med SMS eller app om du ønsker det, mer info her.

Hvordan endrer jeg mitt registrerte mobilnummer?

Vi tilbyr Bank ID for endring av mobilnummer:

Gå inn på Kundeservice sidene våre, der finner du en boks hvor det står "Endre mobilnummer?".

Etter å ha valgt Endre her følger du stegene for å komme til Bank ID (du velger selv om du ønsker Bank ID på mobil eller Bank ID ved hjelp av engangskode). Når denne prosessen er gjennomført får du registrert nytt mobilnummer.

Du kan også endre mobilnummer ved å ta med deg spillekortet ditt til en av våre kommisjonærer, eller du kan logge deg inn på norsk-tipping.no (PC), klikk på navnet ditt øverst på siden, velg "Min side".