Kundeopplysninger

Hvordan kommer jeg i gang for å spille på norsk-tipping.no?

Som kunde hos Norsk Tipping kan du enkelt levere spill og sjekke premier og resultater på mobil, nettbrett og pc.

For å kunne registrere deg som nettbruker trenger du en mobiltelefon, bankkort og Bank ID (eller det du identifiserer deg med i nettbanken).

Dersom du har spillerkort fra kommisjonær vil dette automatisk knyttes til din nettbruker.

Man må være over 18 år og kunde hos Norsk Tipping for å spille på nett. 

 

Hvordan endrer jeg mitt registrerte kontonummer?

Premier over 10.000 kr overføres automatisk til ditt registrerte kontonummer, derfor er det viktig at kontonummeret til enhver tid er oppdatert. Etter å ha logget inn på nettsiden klikker du på navnet ditt og Min side. Deretter blar du ned på siden til du finner "Kontonummer for premieutbetaling", velg "Endre", du identifiserer deg på samme måte som når du logget inn. Endringen trer i kraft umiddelbart.

OBS! Kundeservice har ikke anledning til å endre kontonummer for deg

Når du har registrert et kontonummer kan du også tilbakeføre penger fra spillerkonto til bankkonto. Hvis du kun har registrert et betalingskort for å overføre penger til spillerkonto får du ikke tilbakeført penger.

Du kan også endre kontonummer ved å ta med spillerkortet ditt til en av våre kommisjonærer.

Hvordan endrer jeg min registerte adresse?

Har du endret adressen din i Folkeregisteret oppdateres det også automatisk på ditt kundeforhold hos oss. Vi har automatiske oppdateringer 1 gang i døgnet.

Hvordan endrer jeg min registrerte e-post adresse?

Etter å ha logget inn på Norsk-tipping.no klikker du på navnet ditt og "Min side", deretter velger du "Endre" ved siden av e-post adressen din. Endringen trer i kraft med en gang.

Jeg har blokkert, glemt eller ønsker å endre PIN-kode. Hva gjør jeg?

Hvis du har kodebrevet ditt med PUK-koden din, kan du bruke denne til å lage ny/avblokkere PIN-kode.

NB! Sørg for at spillerkortet står i kortleseren.

Klikk "Endre pin" på knappen under. Velg deretter "Avblokkere PIN-kode" hvis koden er blokkert, eller "Endre PIN-kode" om du ønsker å endre kode. Du legger inn PUK-kode din (8 sifre) for å avblokkere, du lager deretter en ny valgfri PIN-kode. PIN-koden er klar til bruk med en gang.

Hvis du ikke har PUK-koden må du bestille deg en ny. Dette gjøres ved å klikke på "Bestille PUK-kode" som du finner på samme sted som beskrevet ovenfor. Du vil få PUK-koden tilsendt til din registrerte adresse, dette tar 2-3 virkedager.

Hvis du ikke har kortleser kan du ta med spillekort og mobilen din til en av våre kommisjonærer så får du laget deg ny kode der.

Du kan logge inn med SMS eller app om du ønsker det, mer info her.

Hvordan endrer jeg mitt registrerte mobilnummer?

Vi tilbyr Bank ID for endring av mobilnummer:

Gå inn på Kundeservice sidene våre, der finner du en boks hvor det står "Endre mobilnummer?".

Etter å ha valgt Endre her følger du stegene for å komme til Bank ID (du velger selv om du ønsker Bank ID på mobil eller Bank ID ved hjelp av engangskode). Når denne prosessen er gjennomført får du registrert nytt mobilnummer.

Du kan også endre mobilnummer ved å ta med deg spillekortet ditt til en av våre kommisjonærer, eller du kan logge deg inn på norsk-tipping.no (PC), klikk på navnet ditt øverst på siden, velg "Min side". 

Rutine ved dødsfall

Ved dødsfall vil det bli oppdatert i våre systemer, og spillerkontoen vil bli sperret. Når Buypass mottar denne oppdateringen vil innestående saldo på spillerkonto automatisk overføres tilknyttet bankkonto.

Hvis tilknyttet bankkonto er avsluttet vil pengene gå tilbake til spillerkonto. 

Hvis pengene skal føres over til en annen bankkonto enn den som er registrert på kunden kreves det alltid kopi av skifteattest med kontonummer som beløp skal overføres til. Skifteattest sendes til Buypass AS, Postboks 639, 2810 Gjøvik. Eller skannes og sendes på e-post Kundeservice@Buypass.no. Kundeforholdet avsluttes og pengene overføres fra spillerkonto til bankkonto.