Kundeopplysninger

Hvordan endrer jeg mitt registrerte kontonummer?

Premier over 10.000 kr overføres automatisk til ditt registrerte kontonummer, derfor er det viktig at kontonummeret til enhver tid er oppdatert. Etter å ha logget inn klikker du på navnet ditt - "Mine opplysninger" - "Endre dine kundeopplysninger", når du er inne på "Min side" klikker du på Konti.

2017-02-06_13-27-13

OBS!:

  • Du har ikke anledning til å endre kontonummer hvis du er logget inn med engangskode på SMS
  • Kundeservice har ikke anledning til å endre kontonummer for deg

Når du har registrert et kontonummer kan du også tilbakeføre penger fra spillerkonto til bankkonto. Hvis du kun har registrert et betalingskort for å overføre penger til spillerkonto får du ikke tilbakeført penger.

Hvordan endrer jeg min registerte adresse?

Har du endret adressen din i Folkeregisteret oppdateres det også automatisk på ditt kundeforhold hos oss. Vi har automatiske oppdateringer ca. 1 gang i uken.

Ønsker du allikevel å registrere en annen postadresse enn hva du har registrert i Folkeregisteret kan du gjøre det ved å logge deg inn på Norsk-Tipping.no, klikk på navnet ditt og Mine opplysninger og Endre dine kundeopplysninger. Du kommer da til Min side, klikk på Endre knappen som ligger under personinformasjonen din. Etter å ha fylt inn riktig adresse klikker du på den grønne Lagre knappen.

Jeg har blokkert, glemt eller ønsker å endre PIN-kode. Hva gjør jeg?

Hvis du har kodebrevet ditt med PUK-koden din, kan du bruke denne til å lage ny/avblokkere PIN-kode.

NB! Sørg for at spillerkortet står i kortleseren.

Klikk på "Endre pin" på knappen under. Velg deretter "Avblokkere PIN-kode" hvis koden er blokkert, eller "Endre PIN-kode" om du ønsker å endre kode. Du legger inn PUK-kode din (8 sifre) for å avblokkere, du lager deretter en ny valgfri PIN-kode. PIN-koden er klar til bruk med en gang.

Hvis du ikke har PUK-koden må du bestille deg en ny. Dette gjøres ved å klikke på "Bestille PUK-kode" som du finner på samme sted som beskrevet ovenfor. Du vil få PUK-koden tilsendt til din registrerte adresse, dette tar 2-3 virkedager.

Hvis du ikke har kortleser kan du ta med spillekort og mobilen din til en av våre kommisjonærer så får du laget deg ny kode der.

Du kan logge inn med brukernavn eller app om du ønsker det, mer info her.

Hvordan kommer jeg i gang for å spille på norsk-tipping.no?

Som kunde hos Norsk Tipping kan du enkelt levere spill og sjekke premier og resultater på mobil, nettbrett og pc.

For å kunne registrere deg som nettbruker trenger du mobil med tilgang til Internett, bankkort og Bank ID eller det du identifiserer deg med i nettbanken.

Dersom du har spillerkort fra kommisjonær vil dette automatisk knyttes til din nettbruker.

Man må være over 18 år og kunde hos Norsk Tipping for å spille på nett. 

 

Telefonnummer stemmer ikke. Hva gjør jeg?

Vi tilbyr nå Bank ID for endring av mobilnummer før pålogging (PC).

Gå inn på Kundeservice sidene våre, der finner du en boks hvor det står "Endre mobilnummer?".

Etter å ha valgt Endre her følger du stegene for å komme til Bank ID (du velger selv om du ønsker Bank ID på mobil eller Bank ID ved hjelp av engangskode). Når denne prosessen er gjennomført får du registrert nytt mobilnummer.

Du kan endre mobilnummer ved å ta med deg spillekortet ditt til en av våre kommisjonærer, eller du kan logge deg inn på norsk-tipping.no (PC) ved hjelp av en kortleser. Du kan også endre mobilnummer ved å kontakte kundeservice på chat, e-post eller tlf.

Rutine ved dødsfall

Ved dødsfall vil det bli oppdatert i våre systemer, og spillerkortet vil bli sperret. Når Buypass mottar denne oppdateringen vil innestående saldo på spillerkonto bli automatisk overført til tilknyttet bankkonto.

Hvis tilknyttet bankkonto er avsluttet vil pengene gå tilbake til spillerkonto. 

Hvis pengene skal føres over til en annen bankkonto enn den som er registrert på kunden kreves det alltid kopi av skifteattest med kontonummer som beløp skal overføres til. Skifteattest sendes til Buypass AS, Postboks 639, 2810 Gjøvik. Eller skannes og sendes på e-post Kundeservice@Buypass.no , evt. fakses inn på faksnummer 61 13 59 50. Kundeforholdet avsluttes og pengene overføres fra spillerkonto til bankkonto.