Spillerkort

Jeg har blokkert, glemt eller ønsker å endre PIN-kode. Hva gjør jeg?

Hvis du har kodebrevet ditt med PUK-koden din, kan du bruke denne til å lage ny/avblokkere PIN-kode.

NB! Sørg for at spillerkortet står i kortleseren.

Klikk på "Endre pin" på knappen under. Velg deretter "Avblokkere PIN-kode" hvis koden er blokkert, eller "Endre PIN-kode" om du ønsker å endre kode. Du legger inn PUK-kode din (8 sifre) for å avblokkere, du lager deretter en ny valgfri PIN-kode. PIN-koden er klar til bruk med en gang.

Hvis du ikke har PUK-koden må du bestille deg en ny. Dette gjøres ved å klikke på "Bestille PUK-kode" som du finner på samme sted som beskrevet ovenfor. Du vil få PUK-koden tilsendt til din registrerte adresse, dette tar 2-3 virkedager.

Hvis du ikke har kortleser kan du ta med spillekort og mobilen din til en av våre kommisjonærer så får du laget deg ny kode der.

Du kan logge inn med SMS eller app om du ønsker det, mer info her.

Hvorfor er det registrert et ukjent spillerkortnummer på meg?

Som nettspiller får man et elektronisk spillerkort, dette er ikke et fysisk spillerkort på samme måte som det vi sender til deg eller det du får hos en kommisjonær. Dette "spillerkortet" har ubegrenset levetid, og det hjelper deg blant annet hvis det fysiske spillerkortet ditt er utgått, du får da fremdeles levert spill pga. at det elektroniske spillerkortet ditt er gyldig. Det elektroniske spillerkortet har større funksjon for de av kundene våre som kun leverer spill på web og mobil.

Man kan også velge om man vil levere Joker med det elektroniske kortet sitt eller det fysiske kortet. Se etter "Velg spillerkort" knappen når du er inne på Joker siden (må være innlogget for denne funksjonen):

spillerkort

 

Når og hvorfor tømmes min spillerkonto?

Rutinen for tømming  av spillerkonto er slik at Norsk Tipping hver måned sjekker om det har blitt foretatt noen kundeinitierte transaksjoner de siste 12 måneder (innskudd/uttak/betale spill fra spillerkonto) på din spillerkonto. Om man ikke har foretatt seg noe på sin spillerkonto vil spillerkontoen bli tømt hver måned. 

Ønsker du ikke at pengene skal bli overført til bankkonto må du bruke spillerkontoen din (innskudd/uttak/betale spill fra spillerkonto).

Hvordan får jeg tak i nytt spillerkort?

Hvis du er kunde fra før og har mistet spillerkortet, eller spillerkortet er gått ut på dato, trenger du ikke nytt kort hvis du KUN spiller på web og mobil. Ønsker du allikevel et kort får du dette hos kommisjonæren.

Ønsker du et spillerkort fra Norsk Tipping og ikke er registrert kunde fra før, kan du få nytt spillerkort hos en av våre tippekommisjonærer, kortet er gratis og det er klart til bruk med en gang. Husk å ta med deg legitimasjon. 

Ditt nye spillerkort knyttes automatisk til din nåværende spillerkonto slik at du vil ha den samme saldoen på det nye kortet som på det gamle. Spillerkortet er gratis og er gyldig i syv år.

Spillerkort kan også brukes på nettsiden vår. Du trenger en kortleser for å kunne logge deg på med spillerkort, kortleser kan du kjøpe hos vår underleverandør Buypass. Se informasjon om andre påloggingsmuligheter her

Hva er en spillerkonto?

Når man blir registrert som kunde hos Norsk Tipping blir det automatisk opprettet en spillerkonto knyttet til spillerkortet. Premier under kr 10.000,- havner på spillerkontoen og premier over kr 10.000,- går til bankkonto. Spillerkontoen disponerer du med spillerkortet hos våre kommisjonærer, eller ved å få et elektronisk kort når du blir digital kunde (web/app). Hos kommisjonær kan du velge om du vil ta ut saldo kontant, overføre til bankkonto, eller bruke den som betalingsmiddel for eventuelt nye spill. I web og app kanalen kan du velge å overføre penger til bankkonto, eller bruke pengene som betalingsmiddel for nye spill.

Rutine ved dødsfall

Ved dødsfall vil det bli oppdatert i våre systemer, og spillerkontoen vil bli sperret. Når Buypass mottar denne oppdateringen vil innestående saldo på spillerkonto automatisk overføres tilknyttet bankkonto.

Hvis tilknyttet bankkonto er avsluttet vil pengene gå tilbake til spillerkonto. 

Hvis pengene skal føres over til en annen bankkonto enn den som er registrert på kunden kreves det alltid kopi av skifteattest med kontonummer som beløp skal overføres til. Skifteattest sendes til Buypass AS, Postboks 639, 2810 Gjøvik. Eller skannes og sendes på e-post Kundeservice@Buypass.no , evt. fakses inn på faksnummer 61 13 59 50. Kundeforholdet avsluttes og pengene overføres fra spillerkonto til bankkonto.