Overføringer

Hvordan overføre penger til min spillerkonto?

Du kan overføre penger på tre måter:

Etter å ha logget inn på nettsiden vår klikker du på navnet ditt og "Overføre penger", du kommer da rett inn på boksen som heter "Overfør". Her kan du skille mellom Til spillerkonto og Fra spillerkonto. Velger du Til spillerkonto henter du penger fra ditt registrerte betalingskort og overfører til spillerkontoen din. Du kan velge å overføre et beløp ut i fra forslagene som står der, eller du fyller inn ønsket beløp i tekstboksen. I neste bilde ser du opplysningene om ditt registrerte betalingskort, her må du fylle inn Sikkerhetskoden til ditt betalingskort før du går videre. Ønsker du å endre betalingskortet ditt klikker du på den blå "Endre" knappen (OBS: det er ikke mulig å registrere kredittkort).

Når dette er gjort vil du få en bekreftelse om at pengene er overført til spillerkonto.

Man kan også fylle på spillerkontoen ved å betale en vanlig giro til kontonummer 7050.05.57123 og bruke KID nummer. Ditt personlige KID-nummer får du tak i ved å logge inn på nettsiden, klikk på navnet ditt og Mine opplysninger, deretter velger du Endre dine kundeopplysninger. Når du er inne på Min side klikker du på Konti, under der det står Norsk Tipping Spillerkonto ser du 13 siffer, det er ditt KID-nummer Denne type overføring tar 1-3 bankdager/virkedager.

Den tredje muligheten er å sette inn kontanter hos kommisjonær. Ved kontantinnskudd hos kommisjonær er pengene tilgjengelig på spillerkonto med en gang. Husk spillerkort.

Hvordan endrer jeg mitt registrerte kontonummer?

Premier over 10.000 kr overføres automatisk til ditt registrerte kontonummer, derfor er det viktig at kontonummeret til enhver tid er oppdatert. Etter å ha logget inn klikker du på navnet ditt - "Mine opplysninger" - "Endre dine kundeopplysninger", når du er inne på "Min side" klikker du på Konti.

2017-02-06_13-27-13

OBS!:

  • Du har ikke anledning til å endre kontonummer hvis du er logget inn med engangskode på SMS
  • Kundeservice har ikke anledning til å endre kontonummer for deg

Når du har registrert et kontonummer kan du også tilbakeføre penger fra spillerkonto til bankkonto. Hvis du kun har registrert et betalingskort for å overføre penger til spillerkonto får du ikke tilbakeført penger.

Hvordan overføre premier fra spillerkonto til registrert bankkonto?

Penger på spillerkontoen kan du overføre til din registrerte bankkonto på følgende måte:

1. Logg inn på nettsiden vår og klikk på navnet ditt Overføre penger - Fra spillerkonto. Velg ønsket beløp.

2. Du kan også overføre beløpet hos en kommisjonær ved hjelp av ditt spillerkort

Det tar 1-3 virkedager før pengene er inne på din bankkonto. Informasjon om hvordan du registrerer/endrer kontonummer finner du her.

Hvordan endre/registrere betalingskort?

Betalingskort registrerer du for å hente penger fra bankkort til spillerkonto, selv om du får hentet penger fra dette kortet får du ikke overført penger tilbake på denne måten. For å tilbakeføre penger må du registrere et premiekontonummer/bankkontonummer, veiledning finner du her.

Du kan endre/registrere betalingskortet ditt etter at du har logget inn på nettsiden vår. Når du har logget inn klikker du på navnet ditt og "Mine opplysninger", deretter velger du "Endre/legg til betalingskort".

Når kortnummer og utløpsdato er utfylt klikker du på "Registrer nytt kort". OBS: det er ikke mulig å registrere kredittkort.

Overføre penger

Du vil deretter bli satt over til din bank, følg retningslinjene. Når dette er gjennomført vil du få en bekreftelse på at betalingskortet ditt er registrert, du kan da overføre penger. For info om overføring av penger, klikk her.

 

Når og hvorfor tømmes min spillerkonto?

Rutinen for tømming  av spillerkonto er slik at Norsk Tipping hver måned sjekker om det har blitt foretatt noen kundeinitierte transaksjoner de siste 12 måneder (innskudd/uttak/betale spill fra spillerkonto) på din spillerkonto. Om man ikke har foretatt seg noe på sin spillerkonto vil spillerkontoen bli tømt hver måned. 

Ønsker du ikke at pengene skal bli overført til bankkonto må du bruke spillerkontoen din (innskudd/uttak/betale spill fra spillerkonto).

Hva er en spillerkonto?

Når man blir registrert som kunde hos Norsk Tipping blir det automatisk opprettet en spillerkonto knyttet til spillerkortet. Premier under kr 10.000,- havner på spillerkontoen og premier over kr 10.000,- går til bankkonto. Spillerkontoen disponerer du med spillerkortet hos våre kommisjonærer, eller ved å få et elektronisk kort når du blir digital kunde (web/app). Hos kommisjonær kan du velge om du vil ta ut saldo kontant, overføre til bankkonto, eller bruke den som betalingsmiddel for eventuelt nye spill. I web og app kanalen kan du velge å overføre penger til bankkonto, eller bruke pengene som betalingsmiddel for nye spill.

Jeg har mistet min KID og Buypass kontonummer

Ditt personlige KID-nummer får du tak i ved å logge inn på nettsiden, klikk på navnet ditt og Mine opplysninger, deretter velger du Endre dine kundeopplysninger. Når du er inne på Min side klikker du på Konti, under der det står Norsk Tipping Spillerkonto ser du 13 siffer, det er ditt KID-nummer. Bankkontonummeret du skal bruke er 7050.05.57123.

Denne type overføring tar 1-3 virkedager. Det er også mulig å overføre penger ved å registrere et betalingskort (info her) eller ved å ta med spillerkort til en av våre kommisjonærer. Saldo blir da oppdatert umiddelbart.

Jeg får en feilmelding når jeg skal hente penger fra mitt bankkort. Hva gjør jeg?
  1. Kontrollèr sikkerhetskoden du benytter; ved henting av penger må du taste inn en sikkerhetskode på 3 siffer. I signaturfeltet på bankkortet ditt står det 7 siffer, de 3 siste sifrene i denne tallrekken er sikkerhetskoden.
  2. Sjekk saldo på bankkontoen. Disponibel saldo inkluderer ofte et kredittbeløp, og dersom kredittbeløpet berøres, vil transaksjonen bli avvist av banken din. Hvis du får en feilmelding som sier "Kan ikke trekke penger fra betalingskortet. Ingen dekning på konto", er det mest sannsynlig et kredittbeløp som blir berørt.
  3. Du bør også kontrollere at de registrerte opplysningene stemmer overens med ditt nåværende bankkort. Dette gjør du ved å gå inn på Mine opplysninger

Kontakt banken din eller Kundeservice dersom dette ikke løser problemet. Kontaktinformasjon finner du nederst på våre nettsider.