Grasrot-Vålerenga

215 mill fra Grasrotandelen - Enga størst

Så langt i år er det fordelt 215 millioner kroner til lag og foreninger fra Grasrotandelen. Det er nå over 784 000 av Norsk Tipping sine spillere som har knyttet seg til en grasrotmottaker
Sverre Houmb | sverre.houmb (@) norsk-tipping.no, telefon: +47 979 85 385
Hamar 14.06.2012 kl 11:47

Fra 1.mai til 31. august blir det i år fordelt 110 millioner kroner til små og store grasrotmottakere i form av lag og foreninger over hele landet.
Så langt i år er det fordelt 215 millioner kroner til disse. Det er nå over 784 000 av Norsk Tipping sine spillere som har knyttet seg til en grasrotmottaker og som står bak disse flotte tallene. Vi må heller ikke glemme at klubbene og foreningene, altså grasrotmottakerne selv, spiller en stor rolle i Grasrotandelen ved å drive rekrutteringen av grasrotgiverne.

Størst
Takket være sine mange grasrotgivere er Vålerenga Fotball igjen blitt grasrotmilionærer i 2012 også. Vålerenga ble grasrotmillionærer allerede i 2011, og er fortsatt største grasrotmottaker i kongeriket. Vi snakket tidligere i år med Morten Sandnæs, daglig leder for breddeidretten i Vålerenga Fotball.

Alle
-Grasrotandelen betyr veldig mye. Andelen går inn i det som vi har definert som breddeidrett hos oss, og det er alle lag unntatt Rekrutt, A-lag og Junior Elite. Alle andre fotballag hos oss nyter godt av grasrotmidlene. Deler av disse går til daglig drift, resten går til varige investeringer, sier Sandnæs.

Suksessformelen
- Vålerenga skjønte tidlig, allerede på infomøter før grasrotordningen kom i gang, at her kunne det bli mye penger. Derfor satset vi mye på informasjonsarbeid fra dag en. Det er et kontinuerlig arbeid. Vårt organisasjonsnummer og informasjon om hvordan å bli giver ligger på våre hjemmesider, i våre mailsvar og i annen korrespondanse.

Dugnad
- Vi har også betalt dugnadspenger for å få lag til å stå på kjøpesentere og informere om Grasrotandelen og få giverer til å velge Vålerenga. I dag bruker vi ikke flyere, men visittkort som vi kjører ut med informasjonen. Disse går fortsatt ut til allmenheten, og vi har fortsatt stunts på kjøpesentere, avslutter Morten Sandnæs, daglig leder for breddeidretten i Vålerenga Fotball.

Last ned fylkesoversikten her.

Del denne artikkelen     Del på Facebook     Del på Twitter     Del på E-post

5
Hjelp
Chat