Henrik ble NT-kunde nummer to mill.

Henrik ble NT-kunde nummer to mill.

BLID: Henrik Siljehaug Holtesmo etter at han fikk beskjed om at han er kunde nummer to millioner. Bildet er tatt på Isteren i Femundsmarka.

Foto: Privat

Henrik ble NT-kunde nummer to mill.

I likhet med rekordmange, satset Henrik Siljehaug Holtesmo (24) fra Oslo noen kroner på Langoddsen foran VM-semifinalen mellom Kroatia og England. Plutselig ringte Norsk Tipping. Henrik er Norsk Tipping- kunde nummer 2 millioner!

- Jeg spilte på Kroatia - England og satte pengene på Kroatia. Dermed vant jeg den aller første gangen jeg tippet! At jeg i tillegg ble kunde nummer to millioner er jo helt sjukt, sier Henrik.

Norsk Tipping har sakte men sikkert nærmet seg to millioner registrerte kunder. Fotball-VM på tv og superpopulær navnekampanje på Facebook var det som skulle til for å bryte barrieren.

Kanalisering

- Kundetilfang er kanskje det beste målet for hvor godt vi lykkes med oppdraget vårt, som er å samle flest mulig av de som spiller om et ansvarlig og regulert tilbud. Vi er veldig glade og stolte over at 2 millioner kunder velger Norsk Tipping som leverandør av spillunderholdning og vi ser med glede at vi har økt markedsandelen i aldersgruppa under 40 år de siste to årene, sier Thorbjørn A. Unneberg, direktør for Kunde og marked i Norsk Tipping.

40 prosent flere

Leder av sportsspill i Norsk Tipping, Per Emil Granmorken, noterer gode tall i forbindelse med VM.

- Det har vært et fantastisk VM på mange måter. Sportslige overraskelser og god fotball betyr at VM får mye ekstra oppmerksomhet. Og med høy oppmerksomhet vet vi at det kommer flere kunder som vil berike kampopplevelsen med å sette noen kroner på sitt favoritt-lag. Vi har 40 prosent flere kunder på Oddsen enn i en normal, «VM-fri» uke, sier han.

De forrige rekordene var fra EM 2016, og de ble grundig slått i årets VM. Spesielt peker semifinalen mellom Kroatia og England seg ut.  

– Vi vet jo at nordmenn er fotballmessig anglofile. Hele 51.000 kunder satte noen kroner på den kampen. Vi har aldri opplevd lignende, sier han.

Spesielt gledelig er det at økt omsetning henger sammen med økt antall kunder. Med andre ord øker omsetningen fordi det er enda flere som spiller litt, i stedet for at noen få spiller for mer enn vanlig, sier han.

Satser på Frankrike

Norsk Tipping gjør ekstra stas på Henrik Siljehaug Holtesmo, kunde nummer 2 millioner. Nå venter en skreddersydd VIP-opplevelse på et sportsarrangement – akkurat etter hans smak.

- Jeg er veldig glad i både fotball og skihopp, så det hadde vært fantastisk å få en opplevelse på en av disse arenaene, sier han.

Henrik Siljehaug Holtesmo ble kunde da han så noen kamerater spille. Foran VM-finalen satser han på Frankrike: - Jeg er midt i Femundsmarka på ferie med noen kompiser, men hvis strømmen og 4G-en holder, så blir det Frankrike. De har vært mine favoritter siden starten, sier han.