Hils på vår nyskapning!

Hils på vår nyskapning!

Slik kan en dialog i Spillepuls se ut.

Norsk Tipping/Carly Grace Allen

Hils på vår nyskapning!

Her kan du lese mer om hva «Spillepuls» er, og hvor du som kunde kan komme til å støte på den nye tjenesten.

Spillepuls er Norsk Tippings nyeste ansvarlighetsverktøy, utviklet av ett av Norsk Tippings egne innovasjonsteam.

Kort fortalt er nyvinningen en digital hjelper som følger opp kundene mens de spiller. Spillepuls vil starte en dialog med deg hvis noe du gjør trigger en av algoritmene som skal forebygge risikofylt spillatferd.

Skal forebygge

Dialogen kan se slik ut: (artikkelen fortsetter under videoen) 

 

Målet er selvsagt å forebygge spilleproblemer. Spillepuls er bygget opp rundt erfaringene fra vårt aller mest effektive tiltak til nå – proaktive samtaler.

- Når vi ringer storspillere og følger dem opp personlig, ser vi at det har hatt en betydelig positiv effekt på både forbruk og spillemønster. I tillegg setter folk faktisk pris på at vi ringer og bryr oss. Ambisjonen med Spillepuls er å ta den personlige dialog over til digitale løsninger, slik at vi kan nå flere, sier Tanja Sveen, rådgiver for ansvarlig spill i Norsk Tipping.

Når tusenvis daglig

De proaktive samtalene har lært selskapet mye om hva kundene tenker og føler om spill, og at fakta og refleksjon er viktig for å gjøre endringer i et negativt spillmønster.

- Denne læringen har vi tatt med oss i utviklingen av Spillepuls. Vi kommer fortsatt til å følge opp kunder personlig, men med Spillepuls kan vi kommunisere med tusenvis av kunder hver dag, sier Sveen.

Du kan lese mer om Spillepuls her i denne fagbloggen.