Kåret til beste reklamefilm

Kåret til beste reklamefilm

Profilfilmen om ungene som spiller fotball er kåret til årets aller beste film av bransjeorganisasjonen World Lottery Association. Norsk Tippings film "Den nye Solskjær" var best likt blant over 100 påmeldte bidrag!

Hvert annet år holder organisasjonen World Lottery Association kongress for den statlig regulerte spillebransjen. Der kåres de beste reklamefilmene i tre ulike klasser. Årets kongress går av stabelen i Singapore, og over 100 filmer deltok i konkurransene. Norsk Tippings deltok med flere filmer, og kom - som eneste selskap - blant de fem beste i alle klasser! I klassen for selskapsprofilering deltok filmserien om gleden ved å utfolde seg i idrett eller teater og dans.

En av disse - filmen om ungene på fotballturnering - gikk helt til topps. "Den nye Solskjær vant klassen for "Best corporate advertising" og deretter ble den kåret til beste film, uansett kategori!

Se "Den nye Solskjær" her.

Mormerkeansvarlig Yngvil Nygaard var den som hadde ansvaret for produksjonen hos Norsk Tipping. Hun sier dette om temaet i filmen:

- Med dette kommunikasjonskonseptet ønsker vi å minne om at det gode spillerne bidrar til når de spiller. Ved å spille, støtter du samtidig breddeidretten i Norge. Det handler ikke om å bli toppidrettsutøver, bare et fåtall blir det. Det handler om at barn er i aktivitet, er en del av et fellesskap, har et sunt fritidstilbud. Det handler om at vi får gode anlegg, kunstgressbaner og ballbinger - men aller mest handler det om å ha det gøy sammen.