Hva er abonnement?

Abonnement er for deg som vil være med på trekningen hver uke, uten å måtte tenke på innlevering selv. Når du oppretter et abonnement, leverer vi spillet automatisk for deg hver uke. Pengene trekkes fra ditt registrerte bankkort på mandager.

Ofte stilte spørsmål

Feil med mitt abonnement

Det er flere kunder som opplever at abonnementet ikke blir levert, dette kan være pga. 2 ting.

1. Spillegrensene dine er nådd.

Dersom abonnementet overskrider dine spillegrenser, vil det ikke bli levert. Dette er fordi du har brukt opp din spillegrense. Du må da vente til at spillegrensene dine nullstilles.

  • Dagsgrenser nullstilles kl. 06:00 hver dag.
  • Månedsgrenser nullstilles den 1. i hver måned. 

For at dette ikke gjentar seg, kan du vurdere å øke spillegrensene dine, slik at de er tilpasset ditt forbruk.

 

2. Nye retningslinjer hos bankene

Nye retningslinjer hos bankene som gikk i kraft 1. januar 2021. Ser mer informasjon om dette her. Vi er i dialog med bankene dette gjelder, og håper på en løsning snarest. I mellomtiden må du som har fått SMS om at abonnementet ditt feiler, levere abonnementet manuelt som forklart under!

Hvis du har mottatt en SMS om at betaling ikke kan gjennomføres, må du sjekke om betalingsinformasjonen du har registrert er korrekt. Gå inn på Mitt abonnement for detaljer. 

Hvis alt er OK hos deg, kan det være at vi opplever problemer med kommunikasjonen mot din bank. Du kan alternativt kontakte banken din, eller sjekke om vi har publisert informasjon om denne feilen på våre Driftmeldingssider.
Ved feil tilknyttet abonnementet vil du kunne levere dette manuelt via Mitt abonnement. Ved å benytte «lever manuelt» funksjonen inne på «Mitt abonnement» sjekker vi hvilke spill du har i ditt abonnement og leverer de for kommende periode. Vi vil forsøke å trekke penger for ditt abonnement som vanlig påfølgende uke. Ved gjentakende feil ta kontakt med kundeservice på chat eller tlf 62507770.

NB! «Lever manuelt» vil ikke kunne benyttes hvis du har nådd dine spillegrenser eller valgt spillepause/utestengelse på spill i ditt abonnement.

Hvordan oppretter jeg et abonnement?

Når du oppretter et abonnement, leverer vi spillet automatisk for deg hver uke. Pengene trekkes fra ditt registrerte bankkort hver mandag.

Foreløpig gjelder denne tjenesten for Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot, Nabolaget og Joker på web og mobil.
NB! Joker kan foreløpig kun leveres sammen med Lotto eller Vikinglotto. Vi jobber med å inkludere flere spill i tjenesten.

Hvordan oppretter jeg et abonnement?
For å opprette et abonnement går du inn på spillet du ønsker å abonnere på og trykker på Abonner. 

Du har flere muligheter når du oppretter abonnement på f.eks Lotto:

  • Du kan velge at det automatisk skal genereres nye tall hver uke
  • Du kan fylle ut en fast kupong selv
  • Du kan opprette et abonnement fra en av dine lagrede lykkekuponger
  • Du kan velge systemspill

Når du har gjort ditt valg på siden følger du instruksene videre.
Når du har opprettet ditt abonnement er spillet for denne uken levert.  

Abonnementet ditt tegnes for seks måneder om gangen. Hvis abonnementet ikke fornyes eller administreres på andre måter i løpet av seks måneder, blir abonnementet avsluttet.
Norsk Tipping sender deg en påminnelse på SMS med spørsmål om fornyelse når abonnementet nærmer seg utløpsdato.

Abonnement er et løpende avtaleforhold mellom deg og Norsk Tipping uten bindingstid. Du kan når som helst avslutte abonnementet ditt via «Min side».

Hvordan endre spill i mitt abonnement?

For å endre ditt abonnement går du til Min Side - Abonnement. 

Her har du mulighet til å legge til, endre eller slette spill i ditt abonnement.

Hvordan legge til spill:
For å legge til spill i ditt abonnement velger du Legg til flere spill under mitt abonnement og følger instruksene. Abonnementet vil deretter oppdateres med ditt nye spill og ny pris. 

Hvordan endre ett spill i ditt abonnement:
Om du ønsker å endre ett av dine eksisterende spill i abonnementet, må du slette spillet og opprette et nytt spill med dine ønskede endringer.
Abonnementet vil deretter oppdateres med ditt nye spill og ny pris.
Vi jobber med en bedre løsning for endring av abonnement i fremtiden.

Hvordan slette spill:
For å slette et spill i ditt abonnement trykker du på spillet du ønsker å slette. Trykk deretter på slett spill og bekreft med slett. 
Spillet er nå fjernet og ditt abonnement vil oppdateres med ny pris.

Hvordan avslutter jeg mitt abonnement?

For å avslutte ditt abonnement går du til Min Side - Abonnement. 

Under spillene i ditt abonnement finner du valget Avslutt abonnement.
Trykk på Avslutt abonnement og bekreft med Ja, avslutt.

Ditt abonnement er nå avsluttet.
Allerede innleverte spill vil ikke bli berørt.

Når trekkes pengene for abonnementet?

Når du har opprettet et abonnement, vil pengene trekkes fra ditt registrerte bankkort hver mandag.

Det vil si at Norsk Tipping trekker penger fra bankkontoen din denne dagen, og leverer spillene du har valgt å abonnere på.

Hvis betalingen for abonnementet feiler, vil du motta en SMS med informasjon senest dagen før det første spillet i ditt abonnement har trekning.
I denne SMS-en er det informasjon om hvordan du kan levere ditt abonnement manuelt via Min side – Mitt abonnement.

Hvis ditt abonnement ikke blir levert, vil du heller ikke bli belastet.

Du kan til enhver tid se status på innleverte spill i ditt abonnement her:
www.n-t.no/min-side/abonnement

 

 

Abonnement basert på lykkekupong

Når du oppretter et abonnement, kan du velge å abonnere på din lykkekupong. 

NB! Hvis du endrer din lykkekupong i ettertid vil ikke disse endringene bli oppdatert på ditt abonnement.

Se mer informasjon under Hvordan endre spill i mitt abonnement?

Spillegrenser og spillepause

Spillegrenser:

Spillegrensene til Norsk Tipping gjelder også for ditt abonnement!
Abonnementet leveres i sin helhet hver mandag, og det er dette beløpet som påvirker dine spillegrenser. 

Dersom abonnementet overskrider dine spillegrenser, vil det ikke bli levert. Dette er fordi du har brukt opp din spillegrense. Du må da vente til at spillegrensene dine nullstilles.

  • Dagsgrenser nullstilles kl. 06:00 hver dag.
  • Månedsgrenser nullstilles den 1. i hver måned. 

For at dette ikke gjentar seg, kan du vurdere å øke spillegrensene dine, slik at de er tilpasset ditt forbruk.


Spillepause og utestengelse:

Har du satt deg spillepause eller utestengelse på et eller flere spill? 

Dersom du har satt deg spillepause eller utestengelse på f.eks. Lotto og Vikinglotto, må disse spillene fjernes fra ditt abonnement for at leveringen av abonnementet skal gjennomføres. 
Det gjøres ved å gå til Min Side - Mitt abonnement - trykk på spillet du har satt spillepause eller utestengelse på - Og velg Slett. Bekreft valget ditt med Slett. På denne måten sikrer du at resten av abonnementet blir levert automatisk.

Når spillepausen eller utestengelsen er over, kan disse legges til ditt abonnement igjen. 

Hvis ditt abonnement ikke blir levert, vil du heller ikke bli belastet.