Nye Lotto-utsikter

Nye Lotto-utsikter

Lotto-millionærer er som kjent ikke som andre millionærer. Det finnes mye man kan gjøre med en millionpremie: I den nye Lotto-filmen får man et godt eksempel på nettopp det.

«Lotto-millionærer er ikke som andre millionærer» er et reklamekonsept som har eksistert i 30 år. Nå lanseres reklamefilm nummer 55.

Løsningsorientert Lotto-millionær

«A Room With A View» er den nyeste Lotto-filmen der vi møter en bestemor som skal flytte fra hjemmet og utsikten sin til et omsorgssenter. Men! Denne bestemoren er ikke som andre bestemødre og kan derfor gjøre oppholdet på omsorgssenteret litt mer hjemmekoselig og akkurat som hun selv ønsker.

Se reklamefilmen øverst i saken for å se hvordan denne løsningsorienterte Lotto-millionæren bruker premien sin for å oppfylle en drøm og gjøre livet på omsorgssenter litt bedre.

– På tide med en annen type hovedkarakter

Byrået POL står bak Lottos nye reklamefilm, og det er Aksel Hennie som har regissert den.

– Lotto-millionærer kommer i alle aldre, fra hele landet og drømmene som går i oppfyllelse strekker seg fra nedbetaling av gjeld til... ja, noe langt mer uventet. For oss som lager kommunikasjon er det vel ingen tvil om at de gode historiene ligger hos de som gjør noe litt mer uventet, sier det kreative teamet hos POL.

– Det handler om å ta vare på Lotto-sjelen og lage filmer som føyer seg inn i Norges lengstlevende reklamekonsept. At Norsk Tipping fortsetter å satse på gode historier er en sann glede. Og – det viser seg å være sabla effektivt, tilføyer de.

I Norsk Tipping er de også fornøyde med resultatet av den 55. filmen i serien om Lotto-millionærer.

– Vi har lenge ønsket oss en film der hovedkarakteren skiller seg litt ut fra de man vanligvis ser i reklameblokka. I siste årene har vi være innom en ung mann som sliter med «kj-lyden», og en hund som nyter livet i all sin naivitet. Denne gangen er hovedpersonen litt eldre, men full av livsglede i Lotto-stil, sier Tove Kristin Liberg som er ansvarlig for filmen i Norsk Tipping.

For de som måtte frykte at de har sett det siste av Lotto-hunden Otto har hun også betryggende ord.

– Det er nedskrevet hos oss at Lotto skal være en merkevare som aldri slutter å overraske. Etter mange filmer med Otto i hovedrollen så var det på tide å ta en helt annen retning. Det begynte å bli en stund siden Otto var nybakt vinner, så tiden var kommet for en annen Lotto-millionær. Men det betyr ikke nødvendigvis at Otto ikke dukker opp igjen. Nå er det nye Lotto-utsikter og vi vet aldri hvem som dukker opp som neste Lotto-millionær, fortsetter hun.

Folka bak filmen

Byrå: POL
Rådgiver: Monika Augustsson
Prosjektleder: Emma Gyllenbreider
Kreatører: Christian Lauritzen/Janne Brenda Lysø
VFX: Ole Jakob Bøe Skattum
Ansvarlig hos kunde: Tove Kristin Liberg, Aase Julie Arnkværn og Ida Mellbye Løvås.
Produksjonsselskap: Einar Film
Regi: Aksel Hennie

Drømmer du om å bli Lotto-millionær? I snitt får vi tre nye Lotto-millionærer hver lørdag.

            

Vinnersjanse Lotto

For å vinne førstepremie i Lotto må spilleren ha 7 rette vinnertall av 34 mulige. Det betyr at dersom du spiller én rekke, er den teoretiske sannsynligheten for å få 7 rette 1:5,37 millioner per rekke (rundet opp til 1:5,4 millioner per rekke). Sagt med andre ord: Det er 5,4 millioner mulige kombinasjoner av 7 tall når du trekker ut 7 fra de 34 tallene. Statistisk sett vinner man en premie med 4 rette eller bedre i snitt på hver femte kupong på fem rekker. 

  • Antall premieutbetalinger totalt i 2021: 12 036 126
  • Antall førstepremieutbetalinger i 2021: 193
  • Antall millionpremier i 2021: 162 (inkludert andelsbankvinnere)
  • Høyeste premieutbetaling i 2021: 33 315 565 kr.