Hva kan vi hjelpe deg med?

Driftsmeldinger

Alt ser ut til å være i orden!  

Endre mobilnummer?

Trenger du å endre eller registrere nytt mobilnummer?

Endre kontonummer?

Trenger du å endre ditt registrerte kontonummer?

Ring oss

Åpningstider: 08:00-20:00 (10:00-20:00)

Skriv til oss

Åpningstider: 08:00-22:00 (10:00-22:00)

Ofte stilte spørsmål

Ekstra verifisering ved betaling

Vi opplever at noen banker har implementert de nye reglene for verifisering ulikt eller feil, og det berører igjen våre kunder. Hvis du har problemer relatert til overføring av penger/betaling, og at beløp over 300 kr avvises, bør du forsøke med et lavere beløp. Det skal fungere fint! Vipps er også et alternativ du kan prøve, dette fungerer bra fordi du allerede er sikkert verifisert/validert i Vipps appen.

Alle betalinger innenfor EU (inkludert Norge) vil fra 1. januar 2021 være underlagt strengere regler for godkjenning av betalinger, dette kalles sterk kundeautentisering (SCA, som er en del av EU-regulativet PSD2). Dette er et tiltak for å redusere svindel relatert til betaling og gjelder betaling med betalingskort og direkte mot bank. I praksis vil det si at du som kunde hos Norsk Tipping i større grad enn i dag må godkjenne betalinger med en 3D Secure fra banken som har utstedt betalingskortet ditt. 3D Secure vil i de fleste tilfeller si at du må bruke BankID (kodebrikke eller mobil) for å godkjenne en betaling. 

Norsk Tipping har tilpasset sine løsninger slik at du som kunde får beskjed om når det er behov for en ekstra godkjenning av betalingen med 3D Secure. 

Kjøp under 30 EUR (ca. 300 kr) kan unntas fra SCA (ekstra validering). Men SCA må brukes på hvert 5.kjøp eller når akkumulert beløp overstiger 100 EUR (ca. 1.000 kr).

Oppsummert vil det si at du vil oppleve å få Bank ID verifisering oftere enn du er vant med når du skal betale og overføre penger. Hvis du i kjøpsøyeblikket også legger til en nytt bankkort kan du få verifisering med Bank ID to ganger. En gang ved registrering av kortet og en gang til ved betaling av kjøp på over 30 euro, ca. 300 NOK. 

Utbetaling av gevinst til bankkonto

Ved gevinst over 10.000 kr, vil gevinsten automatisk bli overført til din registrerte bankkonto. Dette tar 1-3 virkedager. Ved helligdager og helg vil du derfor oppleve noe lenger tid før pengene er overført.

Ved gevinst mindre enn 10.000 kr vil beløpet bli stående på din spillerkonto hos Norsk Tipping. Har du et ønske om å overføre disse til din bankkonto, kan du lese mer her

Alle premier fra Norsk Tipping er skattefrie, så lenge de er tilknyttet spill. Du trenger ikke å betale skatt dersom du har kjøpt et spill hos oss og har vunnet premier på denne. Les mer om skattefri premie her

 

Spilleregler og betingelser

Det er Kulturdepartementet som vedtar, endrer og opphever spillereglene for Norsk Tipping.

Norsk Tipping - Spilleregler : 

Instaspill: Spilleregler for KongKasino, Bingoria og digital Flax [PDF]
(oppdatert 12. mars 2020)
 
Multix: Spilleregler for Multix [PDF]
(oppdatert 22. juni 2020)
 
Belago:  Spilleregler for Belago [PDF]
(oppdatert 22. juni 2020)
 
Øvrige spill: Spilleregler for Norsk Tippings øvrige spill [PDF]
(oppdatert 25. september 2020)

På denne siden har du en oversikt over utfyllende bestemmelser for spillereglene og betingelser:

→ Gå til Spilleregler og Betingelser

Feilsatt odds

For Langoddsen og Liveoddsen anvendes faste odds som fastsettes av Norsk Tipping.
Faste odds kan ikke endres for spill som allerede er innlevert og registrert i Norsk Tipping sentrale dataanlegg, med unntak for åpenbart feilsatte odds.

Ved spill på objekter med åpenbart feilsatt odds, velger Norsk Tipping om oddsen skal settes til 1.00 for det aktuelle spillobjektet eller om oddsen på det aktuelle utfallet settes til 1.00.

Det vil si at du får pengene tilbake på det aktuelle objektet, kupongen din vil ikke bli annullert av den grunn. Se spillereglene punkt 5.1.2.1.

Eksempel:
Dersom du har en kupong med 4 objekter, der det ene blir satt til 1.00 i odds, vil du fremdeles kunne vinne på de andre tre objektene på den kupongen. Det er kun det ene objektet du får tilbake innsatsen for.

→ Gå til spilleregler og betingelser

Annullering av lotterispill

Som kunde hos Norsk Tipping har du anledning til å annullere lotterispill samme dag som det er registrert. Ved annullering av spill som er levert på mobil eller nettsidene våre må du ta kontakt med Kundeservice innenfor åpningstiden (telefontid mellom 08-20, epost eller chat fram til kl 22) og oppgi tilstrekkelig informasjon om spillet du ønsker å annullere. Ha gjerne kvitteringsnummer klart når du tar kontakt, dette finner du på spillkvitteringen din inne på Mine spill. 

Kundeservice har ikke anledning til å annullere dersom: 

  • Innleveringsfristen er utløpt
  • Annulleringen ikke lar seg registrere i Norsk Tipping sentrale dataanlegg
  • Kundeservice ikke har teknisk tilgang til nødvendige systemer
  • Spilleren eller spillet ikke kan identifiseres på tilstrekkelig måte

Når annulleringen er gjennomført er ikke spillkvitteringen gyldig lenger og pengene tilbakeføres til kundens spillerkonto.

→ Gå til Mine spill

→ Ring kundeservice

Nytt spillerkort

Hvis du kun spiller på web og mobil trenger du ikke et fysisk spillerkort. Et elektronisk spillerkort knyttes til ditt kundeforhold når du registrerer deg som nettspiller. Ønsker du i tillegg et fysisk spillerkort får du dette hos kommisjonær i butikk/kiosk.

Å opprette et spillerkort er gratis og det er klart til bruk med en gang. Husk å ta med deg legitimasjon til kommisjonær.

Ditt nye spillerkort knyttes automatisk til din nåværende spillerkonto slik at du vil ha den samme saldoen på det nye kortet som på det gamle. Spillerkortet er gratis og er gyldig i syv år.

Du kan også kontakte kundeservice for å bestille et nytt spillerkort. Bestiller du kortet fra kundeservice, vil det ta 1-2 uker før du mottar kortet i posten.

Erstatt eller legg til et betalingskort

Du må være innlogget for å endre betalingkort.
Det er kun mulig å ha ett betalingskort registrert om gangen. Eksisterende kort vil derfor bli ersattet.

App/mobil/nettbrett: 
Trykk på Min side og velg Mine opplysninger. Velg Erstatt i feltet Betalingskort. 

PC:
Trykk på navnet ditt øverst på siden. Velg Erstatt i feltet Betalingskort. 

Når kortnummer og utløpsdato er utfylt klikker du på Lagre kort. 
OBS: det er ikke mulig å registrere kredittkort.

→ Problemer med å legge til nytt kort

For å verifisere ditt betalingskort, blir du videresendt til identifisering med BankID. Følg anvisningene som kommer opp. Når dette er gjennomført vil du få en bekreftelse på at betalingskortet ditt er registrert, du kan da overføre penger og betale for spill direkte fra betalingskortet.
Problemer med Bank ID?

For informasjon om overføring av penger, klikk her.
For å overføre penger tilbake til din bankkonto, må du registrere et kontonummer, veiledning finner du her.

Hjelp oss å forbedre våre FAQ sider
Fant du ikke svar på det du lurte på? Vennligst bruk den blå tilbakemeldingsknappen på siden for å beskrive problemet. 

→ Endre ditt betalingskort

→ Gå til overføring av penger

→ Problemer med å legge til nytt kort

Hvorfor sette spillegrenser?

Vi anbefaler at man setter seg egne grenser for å ha en god kontroll og oversikt over spillingen din. Spillegrenser hjelper deg til å ikke bruker mer penger og tid enn det du har bestemt deg for. Om du ikke setter en spillegrense, er man likevel underlagt totalgrensen på 20 000 kr per måned.


→ Endre dine spillegrenser

→ Gå til hovedside for spillevett

Avlyst kamp på oddsen

Dersom en kamp eller konkurranse avlyses vil du få refundert innsatsen din for det gitte objektet. Dette i henhold til spillereglene 5.2.2.2.

Har du en kupong med flere objekter, er de andre objektene fortsatt gyldige. Det er kun det aktuelle objektet som blir satt til 1.00 i odds. 

Dersom kampen eller konkurransen er avbrutt eller utsatt, kan du lese mer om det under Avbrutt kamp på oddsen.

→ Gå til spilleregler og betingelser

→ Gå til avbrutt kamp

 

Avbrutt kamp på oddsen

Hvis du har levert inn en Langodds- eller Liveoddskupong og ett av objektene blir avbrutt pga. eksempelvis dårlig vær, tribunebråk eller lignende gjelder 48 timers regelen (spillereglene punkt 5.2.2.2.)

Det vil si at kampen må erklæres ferdigspilt innen 48 t etter starttidspunktet, skjer det, er resultatet som foreligger ved avbrytelsen gjeldende.

Hvis kampen ikke ferdigstilles innen 48 t blir objektet satt til 1.00 i odds og du får tilbake innsatsen for det objektet. Pengene tilbakeføres til din spillerkonto.
Har du en kupong med flere objekter på, er de andre objektene fortsatt gyldige. Det er kun det aktuelle objektet som blir satt til 1.00 i odds.

→ Gå til spilleregler og betingelser