Hva kan vi hjelpe deg med?

Driftsmeldinger

Her finner du informasjon om feil vi jobber med å løse,
og annen informasjon som kan være relevant for deg. 

Endre mobilnummer?

Trenger du å endre eller registrere nytt mobilnummer?

Endre kontonummer?

Trenger du å endre ditt registrerte kontonummer?

Ring oss

Åpningstider: 08.00-20.00 (10.00-20.00)

Skriv til oss

Åpningstider: 08.00-22.00 (10.00-22.00)

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor er kontonummeret mitt slettet?

Tidligere Postbanken kunde - DNB kunde:

Noen av våre kunder vil oppleve at kontonummeret de har hatt registrert på sin spillerkonto hos Norsk Tipping plutselig er slettet.

Årsaken til det er at mange av våre kunder tidligere hadde Postbanken. Postbanken ble kjøpt opp av DnB for mange år siden, og alle konti ble overført til DnB. Det betød at man fikk penger inn på sin DnB konto hvis det var en overføring fra spillerkonto, selv om kontonummeret ikke ble rettet opp fra Postbanken til DnB på Norsk Tipping spillerkonto.

Hos de kunder som hittil ikke har fjernet Postbanken-nummeret er dette nå blitt slettet på initiativ fra DNB. Det betyr at du må registrere nytt kontonummer manuelt på Norsk Tipping. Kontonummeret du registrerer brukes hvis du ønsker å overføre premier/saldo, hvis du vinner gevinster over 10.000 kr overføres dette også automatisk til registrert konto.

Overføring til ugyldig bankkontonummer:

Hvis det er forsøkt, enten av deg eller av Norsk Tipping, å overføre et beløp fra spillerkonto til registrert bankkonto - og det viser seg at dette kontonummeret ikke er gyldig. Vil pengene komme i retur til spillerkonto, og bankkontonummeret som er registrert vil bli slettet fra din spillerkonto automatisk.

 

Kontonummer kan registreres ved å logge inn og videre inn på navnet ditt/Min side.

Når er det utbetaling av Grasrotmidler?

Utbetaling av grasrotmidler skjer 3 ganger per år, henholdsvis 1. januar, 1. mai og 1. september.

Utbetalingen utbetales fortløpende etter 01. mai, noen forsinkelser kan oppstå.
Utbetalingen tar 1 - 3 virkedager før den er inne på deres bankkonto.

For å få utbetalt grasrotmidler, må mottakeren ha opptjent minimum kr. 300.
Dersom andelen er lavere avventes utbetaling til neste utbetalingsdato, forutsatt at andelen da er minimum kr. 300.

→ Gå til Grasrotandelen

Spilleregler og betingelser

Det er Kulturdepartementet som vedtar, endrer og opphever spillereglene for Norsk Tipping.

Norsk Tipping - Spilleregler : 

Instaspill: Spilleregler for KongKasino, Bingoria og digital Flax [PDF]
(oppdatert 12. mars 2020)
 
Multix: Spilleregler for Multix [PDF]
(oppdatert 22. juni 2020)
 
Belago:  Spilleregler for Belago [PDF]
(oppdatert 22. juni 2020)
 
Øvrige spill: Spilleregler for Norsk Tippings øvrige spill [PDF]
(oppdatert 25. september 2020)

På denne siden har du en oversikt over utfyllende bestemmelser for spillereglene og betingelser:

→ Gå til Spilleregler og Betingelser

Feilsatt odds

For Langoddsen og Liveoddsen anvendes faste odds som fastsettes av Norsk Tipping.
Faste odds kan ikke endres for spill som allerede er innlevert og registrert i Norsk Tipping sentrale dataanlegg, med unntak for åpenbart feilsatte odds.

Ved spill på objekter med åpenbart feilsatt odds, velger Norsk Tipping om oddsen skal settes til 1.00 for det aktuelle spillobjektet eller om oddsen på det aktuelle utfallet settes til 1.00.

Det vil si at du får pengene tilbake på det aktuelle objektet, kupongen din vil ikke bli annullert av den grunn. Se spillereglene punkt 5.1.2.1.

Eksempel:
Dersom du har en kupong med 4 objekter, der det ene blir satt til 1.00 i odds, vil du fremdeles kunne vinne på de andre tre objektene på den kupongen. Det er kun det ene objektet du får tilbake innsatsen for.

→ Gå til spilleregler og betingelser

Annullering av lotterispill

Som kunde hos Norsk Tipping har du anledning til å annullere lotterispill samme dag som det er registrert. Ved annullering av spill som er levert på mobil eller nettsidene våre må du ta kontakt med Kundeservice innenfor åpningstiden (telefontid mellom 08-20, epost eller chat fram til kl 22) og oppgi tilstrekkelig informasjon om spillet du ønsker å annullere. Ha gjerne kvitteringsnummer klart når du tar kontakt, dette finner du på spillkvitteringen din inne på Mine spill. 

Kundeservice har ikke anledning til å annullere dersom: 

  • Innleveringsfristen er utløpt
  • Annulleringen ikke lar seg registrere i Norsk Tipping sentrale dataanlegg
  • Kundeservice ikke har teknisk tilgang til nødvendige systemer
  • Spilleren eller spillet ikke kan identifiseres på tilstrekkelig måte

Når annulleringen er gjennomført er ikke spillkvitteringen gyldig lenger og pengene tilbakeføres til kundens spillerkonto.

→ Gå til Mine spill

→ Ring kundeservice

Mine transaksjoner

Mine transaksjoner er en oversikt for hendelser (siste 30 dager) knyttet til
- kjøp av spill
- overføring mellom bankkonto og spillerkonto

Spillregnskap
Spillregnskap er et verktøy under Spillevett, som viser deg hvor mye penger du netto har brukt på pengespill. Se link nederst for henvisning. 

Veiledning for å se Mine transaksjoner

For app på mobil:
1. Min Side (nederst på lilla feltet)
2. Mine opplysninger
3. Scroll til du kommer helt nederst siden. 
4. Trykk på Mine transaksjoner

For nettleser på mobil:
1. Trykk på "hamburgermenyen" helt øverst til høyre på lilla felt.
2. Min side
3. Mine opplysninger
4. Scroll til du kommer helt nederst på siden. 
5. Trykk på Mine transaksjoner

For nettleser på PC:
1. Trykk på navnet ditt helt øverst til høyre på lilla felt. 
2. Scroll til du kommer helt nederst på siden. 
3. Trykk på Mine transaksjoner

→ Gå til Mine opplysninger
→ Se ditt spillregnskap
→ Hvor mye penger har jeg på spillerkontoen?

 

Nytt spillerkort

Hvis du kun spiller på web og mobil trenger du ikke et fysisk spillerkort. Et elektronisk spillerkort knyttes til ditt kundeforhold når du registrerer deg som nettspiller. Ønsker du i tillegg et fysisk spillerkort får du dette hos kommisjonær i butikk/kiosk.

Å opprette et spillerkort er gratis og det er klart til bruk med en gang. Husk å ta med deg legitimasjon til kommisjonær.

Ditt nye spillerkort knyttes automatisk til din nåværende spillerkonto slik at du vil ha den samme saldoen på det nye kortet som på det gamle. Spillerkortet er gratis og er gyldig i syv år.

Du kan også kontakte kundeservice for å bestille et nytt spillerkort. Bestiller du kortet fra kundeservice, vil det ta 1-2 uker før du mottar kortet i posten.

Erstatt eller legg til et betalingskort

Du må være innlogget for å endre betalingkort.
Det er kun mulig å ha ett betalingskort registrert om gangen. Eksisterende kort vil derfor bli ersattet.

App/mobil/nettbrett: 
Trykk på Min side og velg Mine opplysninger. Velg Erstatt i feltet Betalingskort. 

PC:
Trykk på navnet ditt øverst på siden. Velg Erstatt i feltet Betalingskort. 

Når kortnummer og utløpsdato er utfylt klikker du på Lagre kort. 
OBS: det er ikke mulig å registrere kredittkort.

→ Problemer med å legge til nytt kort

For å verifisere ditt betalingskort, blir du videresendt til identifisering med BankID. Følg anvisningene som kommer opp. Når dette er gjennomført vil du få en bekreftelse på at betalingskortet ditt er registrert, du kan da overføre penger og betale for spill direkte fra betalingskortet.
Problemer med Bank ID?

For informasjon om overføring av penger, klikk her.
For å overføre penger tilbake til din bankkonto, må du registrere et kontonummer, veiledning finner du her.

Hjelp oss å forbedre våre FAQ sider
Fant du ikke svar på det du lurte på? Vennligst bruk den blå tilbakemeldingsknappen på siden for å beskrive problemet. 

→ Endre ditt betalingskort

→ Gå til overføring av penger

→ Problemer med å legge til nytt kort

Hvorfor sette spillegrenser?

Vi anbefaler at man setter seg egne grenser for å ha en god kontroll og oversikt over spillingen din. Spillegrenser hjelper deg til å ikke bruker mer penger og tid enn det du har bestemt deg for. Om du ikke setter en spillegrense, er man likevel underlagt totalgrensen på 20 000 kr per måned.


→ Endre dine spillegrenser

→ Gå til hovedside for spillevett

Avlyst kamp på oddsen

Dersom en kamp eller konkurranse avlyses vil du få refundert innsatsen din for det gitte objektet. Dette i henhold til spillereglene 5.2.2.2.

Har du en kupong med flere objekter, er de andre objektene fortsatt gyldige. Det er kun det aktuelle objektet som blir satt til 1.00 i odds. 

Dersom kampen eller konkurransen er avbrutt eller utsatt, kan du lese mer om det under Avbrutt kamp på oddsen.

→ Gå til spilleregler og betingelser

→ Gå til avbrutt kamp

 

Avbrutt kamp på oddsen

Hvis du har levert inn en Langodds- eller Liveoddskupong og ett av objektene blir avbrutt pga. eksempelvis dårlig vær, tribunebråk eller lignende gjelder 48 timers regelen (spillereglene punkt 5.2.2.2.)

Det vil si at kampen må erklæres ferdigspilt innen 48 t etter starttidspunktet, skjer det, er resultatet som foreligger ved avbrytelsen gjeldende.

Hvis kampen ikke ferdigstilles innen 48 t blir objektet satt til 1.00 i odds og du får tilbake innsatsen for det objektet. Pengene tilbakeføres til din spillerkonto.
Har du en kupong med flere objekter på, er de andre objektene fortsatt gyldige. Det er kun det aktuelle objektet som blir satt til 1.00 i odds.

→ Gå til spilleregler og betingelser