Se den nye reklamefilmen fra Norsk Tipping

Se den nye reklamefilmen fra Norsk Tipping

Det handler ikke bare om å vinne. Det handler også om å delta, det å ha et sted å gå til, tilhørighet og inkludering. Dette er budskapet i Norsk Tipping sin nye film om det å gi drømmen en sjanse. 

Det finnes over 5,3 millioner drømmer i Norge. For noen betyr det å bli verdensmester, for andre betyr det rett og slett å mestre verden og ha et sted å høre til. Det er det som er så fint med idretten, og Norsk Tipping heier på både de små og de store drømmene. For det aller viktigste med å gi drømmen en sjanse, er at du vet hva det betyr for deg.

 Et sted å høre til

 - Drøm og idrett hører sammen. Det handler ikke bare om å vinne gull i OL eller store mesterskap. Idrett skaper tilhørighet og inkludering, og for de aller fleste av oss handler idretten om å ha et sted å være med vener, et sted å høre til. For oss er ord som mangfold, like muligheter og mennesker viktig, sier Ida Mellbye Løvås, merkevareansvarlig Norsk Tipping. 

- Vi nordmenn er faktisk ganske unike når det kommer til frivillighet, støtteapparat, grasrottrenere og samhold i idretten. Når Norsk Tipping sier Vi gir drømmen en sjanse, så må vi huske at drømmen kan være så mangt, og nettopp dette skal denne filmen fortelle, fortsetter Mellbye Løvås.

Artikkelen fortsetter under videoen. 

 

Beskriver Norsk Tippings rolle

Det er kreatørene Janne Brenda Lysø og Christian Lauritzen fra POL som står bak filmen, og den er produsert av Fantefilm ved Gaute Hesthagen på regi og Hugo Hagemann Føsker som produsent. 

- Konseptet Gi drømmen en sjanse er så fint og takknemlig å jobbe med, fordi det virkelig beskriver Norsk Tipping og deres rolle, sier teamet hos POL.  

Små og store drømmer

Gi drømmen en sjanse_foto_erik_thallaug

Norsk Tipping har et samfunnsansvar og overskuddet fra Norsk Tipping går tilbake til samfunnet, små og store drømmer, og til små og store lag og foreninger i hele landet.  Slik det er beskrevet i lov om pengespill, § 10. I tillegg er Norsk Tipping generalsponsor for hele norsk fotball og partnere som Norges Idrettsforbund og andre særforbund. En av profilene fra norsk fotball som er med i den nye filmen er Celin Bizet Ildhusøy, som til daglig er angrepsspiller i Vålerenga.