Norsk Tipping i ny drakt

Norsk Tipping i ny drakt

SPENT PÅ MOTTAKELSEN: Deler av prosjektgruppa diskuterer mulighetene som det nye uttrykket gir. F.v. Ingunn Børresen, Yngvild Nygaard, Arve Sjølstad og Inga Kroken.

Foto: Roar Jødahl

Norsk Tipping i ny drakt

Har du lagt merke til at Norsk Tipping pusser opp? Gjennom kampanjen «Vekking fra Hamar» lanserer vi vår splitter nye visuelle identitet, med oppgraderte logoer og nye designelementer og grafiske virkemidler.

 - Det er viktig å fornye seg med jevne mellomrom, og så vel spilltilbud som design må oppdateres jevnlig for å følge med i tiden. Det er over 17 år siden vi gjorde en tilsvarende oppdatering av logo- og designprogrammet vårt, så nå var det nødvendig med en revitalisering, sier direktør for Kundemøte, Thorbjørn Unneberg.

For å sikre et tidsriktig uttrykk for merkevaren Norsk Tipping, har vi fornyet selskapets visuelle identitet. Sprekere farger, oppgradert tippekryss, flere digitale muligheter og flere visuelle virkemidler skal bidra til at Norsk Tipping oppleves som relevant for målgruppene, og at selskapet utstråler de assosiasjonene vi ønsker å bli forbundet med.

- Formålet med oppdateringen er å gi merkevarene et fornyet innhold. Vi vet samtidig at vi må gjøre langt mer for å kunne begeistre den yngre generasjonen, og det er vi godt i gang med, sier Unneberg.

Må treffe yngre

- Det er helt avgjørende for oss å lykkes overfor yngre målgrupper. Dette handler om å ta samfunnsoppdraget vårt på alvor og sikre at vi er konkurransedyktige også fremover i tid, sier administrerende direktør Åsne Havnelid, som håper publikum oppfatter det nye designet som fargerikt og lekent. 

Attraktivt uttrykk er et viktig virkemiddel for å nå nye generasjoner kunder. For å bli oppfattet som moderne og relevant for yngre kunder er det viktig med et visuelt uttrykk som denne gruppen vil assosiere seg med.

- Design og visuelt uttrykk er med og former hvordan publikum oppfatter oss som selskap. Det nye uttrykket gir oss muligheter vi ikke har hatt før, og vi gleder oss til å ta det i bruk, sier Havnelid

Arbeidet med å gi merkevarene et visuelt løft har pågått i nærmere 2 år, og utskifting av skilt og logouttrykk i alle kanaler vil nå skje fortløpende frem til sommeren 2019.

- De fysiske kanalene våre, med rundt 3700 kommisjonærer, vil gjennom sin bredde gi det nye uttrykket stor synlighet, og de er helt sentrale for oss for å knytte de ønskede assosiasjonene til Norsk Tipping, legger Unneberg til.

Arbeidet med å skifte ut logoer ute i handelen starter nå i oktober og skal være ferdig utpå våren.

Tar kundene med på feiringen

- For å markere skillet, inviterer vi kundene våre med på feiringen, sier Ingunn Børresen, ansvarlig for intern og ekstern kommunikasjon for prosjektet Ny visuell identitet. I de nærmeste 14 dagene kan alle få mulighet til å få den vel kjente telefonen fra Hamar gjennom å bestille vekking! Hver dag vil Norsk Tipping plukke ut en av de som har bestilt vekking, som vil kunne vinne 50.000 kroner.

- Den siste dagen i kampanjen vil en heldig vinner våkne opp som millionær gjennom å få en telefon fra oss, forteller hun.

Kampanjen vil være tilgjengelig på www.norsk-tipping.no/vekking, og gjelder for alle som er registrerte kunder i Norsk Tipping.