selskapet

Norsk Tipping blir partner for kvinnefotballen

Sponser kvinnefotballen med 16 millioner kroner

Åsne Havnelid og Hege Jørgensen ser fram til å samarbeide.Linda Berntsen
Forfatterbilde Norsk TippingAnne MaritSlettenPublisert:17. november 2017Endret:18. januar 2023

Foran cupfinalen i Telenor Arena lørdag, har partene signert en intensjonsavtale om et treårig samarbeid. Avtalen er verdt 16 millioner kroner fram til 2020.

– Vi har allerede en avtale med NFF som sikrer fotballen 25 millioner kroner i året fram til 2020. Avtalen med Serieforeningen kommer i tillegg, slik at vi kan være med og styrke kvinnefotballen spesielt. Den fortjener et løft, sier Havnelid.

Målsettingen med avtalen er å styrke klubbene, blant annet ved å bidra til at kvinnefotballen har kompetente ledere og trenere på alle nivåer. Norsk Tipping skal også bidra til å skape synlighet for kvinnefotballen, og bygge den opp som attraktiv merkevare.

– Som idrettens største partner skal vi bruke vår posisjon til å utjevne forskjeller i fotballen. Vi gleder oss til å samarbeide med NFF og Serieforeningen for å få det til. Det handler om selvfølgelige verdier som å gi like muligheter til alle, uansett nivå og kjønn, sier Havnelid.

Ønsket er også å bidra til å bringe norsk kvinnefotball tilbake på topp internasjonalt nivå.

–  Norge var en pionér for kvinnefotball for noen tiår siden. Nå har vi sakket akterut, sier Havnelid.

SITAT HEGE

  

Norsk Tippings målsetting er å være med og ruste hele norsk fotball for fremtiden – inkludert Norges største kvinneidrett.

–  Det er et arbeid vi skal gjøre sammen med NFF og vi gleder oss til å se hva vi kan få til sammen, avslutter Åsne Havnelid.

Relaterte artikler