Feil ved levering av spill med Vipps

Om du bruker Vipps som betalingsmåte kan du av og til oppleve at spillet du prøver å kjøpe ikke blir levert, men at Vipps-transaksjonen likevel har blitt gjennomført. Pengene har da blitt overført til spillerkontoen din, i stedet for å bli brukt til å betale for et spill.

Hvorfor oppstår dette problemet?

Når du betaler med Vipps blir du videresendt til nettleseren som er satt som standardnettleser for mobiltelefonen din. Problemet oppstår dersom du bruker en annen nettleser enn den som er satt som standardnettleser når du kjøper spill fra oss.  

Slik kan du unngå dette problemet

For å unngå at dette problemet oppstår bør du bruke nettleseren som er satt som standardnettleser når du skal kjøpe spill fra oss. Du kan også velge å gjøre den nettleseren du vanligvis bruker til standardnettleser.

Slik endrer du standardnettleser

For iOS (iPhone)

iOS 14 og nyere har støtte for å sette ny standardnettleser. Dersom du har en eldre iOS-versjon, må du bruke Safari.

Slik endrer du standardnettleser iOS 14 eller nyere:

  1. Gå til Innstillinger
  2. Velg Apper
  3. Trykk på nettleseren-appen du vil sette som standardnettleser
  4. Velg Standard nettleserapp og velg ønsket nettleser

For Android

  1. Gå til Innstillinger
  2. Velg Apper
  3. Trykk på nettleser-appen du vil sette som standardnettleser
  4. Trykk på Nettleserapp og velg ønsket nettleser

Chat med oss eller ring vår kundeservice