Feil ved levering av spill med Vipps

Vi opplever at kunder som ønsker å levere spill med Vipps som betalingsalternativ, ikke får levert spill, men Vipps-transaksjonen gjennomføres likevel. Pengene er trukket fra kontoen din og er tilgjengelig på din spillerkonto.  Les videre for å unngå dette i fremtiden.

Kredittkort gjennom Vipps er dessverre ikke mulig, da vi kun aksepterer debetkort.

 

Årsaken er følgende:

På mobiltelefonen din har du flere nettlesere (Safari, Chrome, Samsung, Firefox, Facebook-browser, etc), og når du bruker Vipps vil du bli videreført til det du har valgt som standard nettleser på din mobiltelefon. Problemet oppstår dersom du bruker en annen nettleser (enn den som er valgt som standard) for å kjøpe Norsk Tippings tjenester. 
 

Årsaken kan også være at du er i en privat nettleser - modus.   

Klikk her for å gå videre til veiledning for å oppheve privat nettleser.     

 

Løsning på problemet:

Du kan enten velge å kun bruke din standard nettleser for fremtidig kjøp av Norsk Tippings tjenester,
eller endre innstillinger på din mobiltelefon for hva som skal være din standard nettleser.      

 

Veiledning for å sjekke hva din standard nettleser er, og eventuelt endre den:    
 

For iPhone

iOS 14 har støtte for å sette ny standard nettleser, har du en eldre OS versjon må du bruke Safari. For å endre standard nettleser:

1. Gå til Innstillinger

2. Søk på for eksempel Chrome øverst på siden, og velg appen

3. Klikk på "Standard nettleser app" og velg ønsket nettleser

 

For Android

For fremtidig levering av spill med Vipps som betalingsalternativ

1. Gå til innstillingsappen på din enhet.   

2. Rull ned til du finner Apps / Apper  

3. Rull ned til den nettleseren du ønsker å bruke. F.eks Chrome  

4. Rull ned til Nettleserapp / Browser app   

5. Velg den nettleserappen du foretrekker som standard nettleser.

Chat med oss eller ring vår kundeservice