Beklager! Levering av spill feilet

Vi opplever at kunder som ønsker å levere spill med Vipps som betalingsalternativ, ikke får levert spill, men Vipps-transaksjonen gjennomføres. Pengene er trukket fra kontoen din og er tilgjengelig på din spillerkonto. 

Årsaken er følgende:

På mobiltelefonen din har du flere nettlesere (Safari, Chrome, Firefox, Facebook-browser, osv.); når du bruker Vipps, vil du bli videreført til en annen nettleser (din standard-nettleser) enn den du brukte da du skulle levere spillet. 

Dette betyr at du har innstilt fra tidligere hva som er din standard-nettleser på din mobiltelefon, og du har nå brukt en annen nettleser for å kjøpe Norsk Tippings tjenester. 

Årsaken kan også være at du er i en privat nettlesermodus. 
Se veiledning for å oppheve privat nettlesermodus.
 

Løsning på problemet:

Du kan enten velge å kun bruke din standard-nettleser for fremtidig kjøp av Norsk Tippings tjenester, 

eller 

du kan endre innstillingene på din mobiltelefon for hva som skal være din standard-nettleser.
 

Veiledning for å sjekke hva din standard-nettleser, og eventuelt endre den
 

For iPhone:
 

iOS 14 har støtte for å sette ny standard-nettleser, har du en eldre iOS-versjon må du bruke Safari. For å endre standard-nettleser:

  1. Gå til «Innstillinger».
  2. Søk på for eksempel «Chrome» øverst på siden, og velg appen.
  3. Klikk på «Standard nettleser app» og velg ønsket nettleser.

For Android:
 

  1. Gå til innstillingsappen.
  2. Scroll ned til du finner «Apps»/«Apper».
  3. Scroll ned til den nettleseren du ønsker å bruke. For eksempel Chrome.
  4. Scroll ned til «Nettleserapp»/«Browser app».
  5. Velg den nettleserappen du foretrekker som standard-nettleser.

Chat med oss eller ring vår kundeservice