Til hovedmenyTil hovedinnhold

Beklager! Levering av spill feilet

Vi opplever at kunder som ønsker å levere spill med Vipps som betalingsalternativ, ikke får levert spill, men Vipps-transaksjonen gjennomføres. Pengene er trukket fra kontoen din og er tilgjengelig på din spillerkonto. 

Årsaken er følgende:

På mobiltelefonen din har du flere nettlesere (Safari, Chrome, Firefox, Facebook-browser, etc), og når du bruker Vipps, vil du bli videreført til en annen nettleser (til din standard nettleser) enn den du brukte først når du skulle levere spillet. 

Dette betyr at du har innstilt fra tidligere hva som er din standard nettleser på din mobiltelefon, og du har nå brukt en annen nettleser for å kjøpe Norsk Tippings tjenester. 

Årsaken kan også være at du er i en privat nettleser modus. 
Klikk her for å gå videre til veiledning for å oppheve privat nettleser modus.
 

Løsning på problemet:

Du kan enten velge å kun bruke din standard nettleser for fremtidig kjøp av Norsk Tippings tjenester, 

eller 

endre innstillinger på din mobiltelefon for hva som skal være din standard nettleser.
 

Veiledning for å sjekke hva din standard nettleser, og eventuelt endre den: 
 

For iPhone

iOS 14 har støtte for å sette ny standard nettleser, har du en eldre OS versjon må du bruke Safari. For å endre standard nettleser:

1. Gå til Innstillinger

2. Søk på for eksempel Chrome øverst på siden, og velg appen

3. Klikk på "Standard nettleser app" og velg ønsket nettleser

 

For Android
1. Gå til innstillingsappen på din enhet. 

2. Rull ned til du finner Apps / Apper

3. Rull ned til den nettleseren du ønsker å bruke. F.eks Chrome

4. Rull ned til Nettleserapp / Browser app 

5. Velg den nettleserappen du foretrekker som standard nettleser.

Chat med oss eller ring vår kundeservice