Beklager! Levering av spill feilet

Vi opplever at kunder som ønsker å levere spill med Vipps som betalingsalternativ, ikke får levert spill, men Vipps-transaksjonen gjennomføres. Pengene er trukket fra kontoen din og er tilgjengelig på din spillerkonto. 

Årsaken er følgende:

På mobiltelefonen din har du flere nettlesere (Safari, Chrome, Firefox, Facebook-browser, osv.); når du bruker Vipps, vil du bli videreført til en annen nettleser (din standard-nettleser) enn den du brukte da du skulle levere spillet. 

Dette betyr at du har innstilt fra tidligere hva som er din standard-nettleser på din mobiltelefon, og du har nå brukt en annen nettleser for å kjøpe Norsk Tippings tjenester. 

Årsaken kan også være at du er i en privat nettlesermodus. 
Se veiledning for å oppheve privat nettlesermodus.
 

Løsning på problemet:

Du kan enten velge å kun bruke din standard-nettleser for fremtidig kjøp av Norsk Tippings tjenester, 

eller 

du kan endre innstillingene på din mobiltelefon for hva som skal være din standard-nettleser.
 

Veiledning for å sjekke hva din standard-nettleser, og eventuelt endre den

For iPhone

iOS 14 har støtte for å sette ny standard-nettleser, har du en eldre iOS-versjon må du bruke Safari. For å endre standard-nettleser:

  1. Gå til «Innstillinger».
  2. Søk på for eksempel «Chrome» øverst på siden, og velg appen.
  3. Klikk på «Standard nettleser app» og velg ønsket nettleser.

For Android

  1. Gå til innstillingsappen.
  2. Scroll ned til du finner «Apps»/«Apper».
  3. Scroll ned til den nettleseren du ønsker å bruke. For eksempel Chrome.
  4. Scroll ned til «Nettleserapp»/«Browser app».
  5. Velg den nettleserappen du foretrekker som standard-nettleser.

Chat med oss eller ring vår kundeservice