Beklager! Levering av spill feilet
Vi opplever at kunder som ønsker å levere spill med Vipps som betalingsalternativ, ikke får levert spill, men Vipps-transaksjonen gjennomføres. Pengene er trukket fra kontoen din og er tilgjengelig på din spillerkonto.
Årsaken er følgende:
På mobiltelefonen din har du flere nettlesere (Safari, Chrome, Firefox, Facebook-browser, osv.); når du bruker Vipps, vil du bli videreført til en annen nettleser (din standard-nettleser) enn den du brukte da du skulle levere spillet.
Dette betyr at du har innstilt fra tidligere hva som er din standard-nettleser på din mobiltelefon, og du har nå brukt en annen nettleser for å kjøpe Norsk Tippings tjenester.
Årsaken kan også være at du er i en privat nettlesermodus.
Se veiledning for å oppheve privat nettlesermodus.
Løsning på problemet:
Du kan enten velge å kun bruke din standard-nettleser for fremtidig kjøp av Norsk Tippings tjenester,
eller
du kan endre innstillingene på din mobiltelefon for hva som skal være din standard-nettleser.
Veiledning for å sjekke hva din standard-nettleser, og eventuelt endre den
For iPhone:
iOS 14 har støtte for å sette ny standard-nettleser, har du en eldre iOS-versjon må du bruke Safari. For å endre standard-nettleser:
- Gå til «Innstillinger».
- Søk på for eksempel «Chrome» øverst på siden, og velg appen.
- Klikk på «Standard nettleser app» og velg ønsket nettleser.
For Android:
- Gå til innstillingsappen.
- Scroll ned til du finner «Apps»/«Apper».
- Scroll ned til den nettleseren du ønsker å bruke. For eksempel Chrome.
- Scroll ned til «Nettleserapp»/«Browser app».
- Velg den nettleserappen du foretrekker som standard-nettleser.
Chat med oss eller ring vår kundeservice