Jobbe i Norsk Tipping

Vi gir drømmen en sjanse, det er Norsk Tippings visjon. Vi ønsker at våre medarbeidere skal oppleve å kunne gi sin drøm en sjanse.

Balansegangen mellom krav til inntjening og krav til sosial ansvarlighet plasserer Norsk Tippings virksomhet midt i skjæringspunktet mellom marked og myndighet, mellom reklame og regulering, mellom butikk og politikk. Det er denne rollen som gjør det spennende å jobbe i Norsk Tipping!

Norsk Tipping har cirka 400 ansatte innenfor et bredt spekter av fagområder, blant annet markedsføring, salg, merkevare, kommunikasjon, IT, økonomi, og sikkerhet.

Inkluderende arbeidsliv

Norsk Tipping er en IA-bedriftog skal legge vekt på forebyggende tiltak for å fremme god helse og bidra til lavt sykefravær.

IMG_0101
PÅ TOPPEN: En gjeng fra Norsk Tipping på vei til toppen av av Snøhetta.


Aktiv bedrift
Selskapet har et aktivt bedriftsidrettslag som i samarbeid med vår egen frisklivskonsulent tilbyr ulike aktiviteter. I bedriftsidrettslaget er det blant annet egne grupper for fotball, innebandy, crossfit, ski og golf som har regelmessig aktivitet. Vi har også et eget treningsrom for våre ansatte med forskjellig utstyr og apparater. Det er i tillegg mulighet til å melde seg på forskjellige frisklivstiltak som fjellturer og kurs i klatring, kajakk og andre aktiviteter.

Trainee i Norsk Tipping

IMG_0033_kopi

ULIK BAKGRUNN: Mats, Vegard, Melissa, Christina og Inderjit er trainee i Norsk Tipping i 2016/2017.

Har du et ønske om å bidra til vekst? Er du nysgjerrig, kreativ og evner å tenke nye tanker? Tør du å utfordre det eksisterende, men samtidig ta til deg lærdom fra andre? Setter du deg krevende mål, og har vilje til å jobbe hardt for å nå dem? Som trainee hos oss får du muligheten til å bruke disse egenskapene i arbeidet med å forme fremtidens Norsk Tipping. 

Norsk Tippings omgivelser endres i stor hastighet, og vårt arbeid er i sterkt grad knyttet til digitale problemstillinger, økt konkurranse og sterk internasjonalisering av bransjen. Denne utviklingen fordrer at vi har nytenkende og proaktive hoder med på laget. Norsk Tipping søker unge talenter med høyere utdanning, som tar utfordringer på strak arm, og som ønsker å bidra på tvers av fagområder i selskapet.

Norsk Tippings traineeprogram har en varighet på 15 måneder. Programmet består av totalt tre hospiteringer innenfor ulike forretningsområder, hvor én av periodene tilbringes i selskapets nyopprettede innovasjonsenhet. Norsk Tipping verdsetter initiativtakere, og programmet gir rom for individuelle tilpasninger og stor valgfrihet for den enkelte trainee. Faglig og personlig utvikling gjennom spennende og varierte arbeidsoppgaver står i sentrum for vårt traineeprogram. I tillegg til engasjerte og kunnskapsrike medarbeider får hver trainee en personlig mentor med lederposisjon i selskapet.

Vi ser etter variasjon og bredde i fagkompetanse og interesser hos våre traineer.
Annonse finner du her.

Vil du vite mer om ordningen vår kan du ta kontakt med Gro Sørbø.   

Trainee Innlandet

Trainee Innlandet

Norsk Tipping er medlemsbedrift i Trainee Innlandet.

Trainee-programmet passer for deg som er nyutdannet og ønsker en spennende start på jobbkarrieren. Programmet består av tre arbeidsperioder på åtte måneder over to år. Muligheten til å jobbe i inntil tre ulike bedrifter gir traineene unik kunnskap og erfaring fra flere spennende bransjer, organisasjoner og kulturer.

Flere nøkkelbedrifter lokalisert i Hedmak og Oppland er medlemmer i programmet.

Les mer om Trainee Innlandet

Søkte seg til Drømmefabrikken

 

Tre ansatte047


FIN JOBB: Sigrun Reiestad, Michelle Stefansen og Khoa Huynh. FOTO: ROAR JØDAHL

«Vi gir drømmen en sjanse» lyder Norsk Tippings visjon. Spill-spesialisten på Hamar tiltrekker seg kloke hoder som vil være med på akkurat det – å oppfylle egne og andres drømmer.

Norsk Tipping er med sine over 400 ansatte en betydelig arbeidsplass i Hamarregionen. Her finner du utfordringer innenfor fag du kanskje ikke ville tro hørte hjemme blant oddstips, Flax-lodd og nettkasino.

Faglig på høyde

- Norsk Tipping er en spennende arbeidsplass med mange kompetente og flinke folk. Det er stor bredde i fagområder og høy faglig spisskompetanse. Mange nyansatte blir overrasket når de ser hvilke oppgaver og utfordringer det er mulig å bryne seg på her, sier Randi Helene Røed, HR-direktør.

Tre unge hoder som har funnet seg til rette, er Michelle Stefansen (animatør), Sigrun Reiestad (analytiker) og Khoa Huynh (forretningsutvikler).

Sigrun Reiestad, analytiker

Utover ektemann og svigerfamilie fra Brumunddal, har analytikeren ingen tidligere tilknytning til Hamarregionen, langt mindre Norsk Tipping. Familien flyttet til Ottestad for et års tid siden, og etter en periode med pendling til Oslo, ble det altså Norsk Tipping.

- Pendlingen gikk greit den også, men det er fantastisk å ha en jobb som er attraktiv rent faglig, samtidig med at det er kort reisevei. Jeg er blitt positivt overrasket over de faglige utfordringene her. Det har kanskje vært enda mer spennende enn jeg tenkte i utgangspunktet, sier Sigrun. Hun legger vekt på bredt faglig miljø og varierte oppgaver som kilde til læring og faglig utvikling

- Jeg får brukt all min kompetanse og erfaring i denne jobben og jeg synes det er kjempegøy!

Khoa Huynh, forretningsutvikler

I likhet med Sigrun, kom drammenseren Khoa til Hamar og Norsk Tipping uten å vite helt hva han gikk til. Med utdannelse som siv. øk. i sekken startet han som trainee i en enhet for innovasjon. Etter trainee-perioden ble han tilbudt stilling som forretningsutvikler – og han takket ja.

- Det har vært veldig bra, faktisk! Med oppgaver knyttet til langsiktig innovasjon, har jobben bydd på stor grad av frihet og fleksibilitet. Det har jeg satt stor pris på og er noe jeg tror mange unge ser etter, sier Khoa, som innser at det nok ikke er like stor fleksibilitet i alle avdelinger.

- Jeg har fått velge oppgaver og innfallsvinkel selv, og det har vært viktig for meg. Jeg opplever at jeg har fått mer ansvar og mer relevante arbeidsoppgaver tidlig enn mine tidligere klassekamerater som jobber i Oslo, sier han, men innrømmer likevel at Norsk Tipping neppe er siste stoppested.

- Jeg vil ut og reise før jeg blir 30, men er absolutt aktuelt å søke seg tilbake til Hamar og Norsk Tipping, sier han.

 Michelle Stefansen, animatør

Som animatør er Michelle en av flere som omskaper markedsfolkenes ideer til reelle uttrykk og innhold på selskapets mange flater. Alt fra trykte plakater og Flax-lodd til levende bilder på reklameskjermer, websider og sosiale medier. 

- Vi er et team med animatører og grafiske designere som dekker mange flater og skaper uttrykk for mange produkter. Jeg har til og med vært med og laget tv-reklame – kjempegøy!

Michelle trekker fram en annen viktig faktor for den som vil holde seg oppdatert selv om utgangspunktet ikke er Oslo, men Hamar:

- Det faktum at Norsk Tipping er kunde av de beste i landet innenfor reklame, gjør at vi får nyte godt av deres kunnskap om fag og om trender. Sammen med varierte oppgaver gjør dette at jeg også utvikler meg faglig og får ny innsikt. Når det i tillegg er godt med ressurser til å kunne delta på kurs og seminarer og oppdatere med nødvendig utstyr, har fått med nok et fortrinn med denne arbeidsplassen, sier hun.

(KILDE: Hamarregionen.net)